Iranian Agriculture News Agency

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها :

اراضی شیبدار برای احداث باغ واگذار می شود

واگذاری اراضی شیبدار و تبدیل آن به باغ در حفظ ،تثبیت خاک و احیای عرصه‌های آسیب دیده موثر است؛ در این طرح قسمت‌هایی از اراضی ملی که در دامنه و شیب کوه‌ها قرار و امکان تبدیل شدن به باغ و اراضی کشاورزی را دارد شناسایی شده و در اختیار کشاورزان روستایی قرار می‌گیرد.

اراضی شیبدار برای احداث باغ واگذار می شود

بهمن افراسیابی معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در گفتگو با خبرنگار ایانا در خصوص واگذاری  امور اراضی شیب‌دار،گفت: اراضی که توسط کمیسیون‌های مربوطه تشخیصداده شوند که از لحاظ مسائل فنی و قانونی مورد تایید است  و استعداد باغ شدن و آب کافی نیز برای آن محیا است ، واگذار می شوند.

او با بیان اینکه طرح های مرتع‌داری، جنگلداری، جنگل‌کاری، آبخیزداری و بیابان‌زدایی باید در قالب ماده 33 واگذار شوند، افزود: این واگذاری در راستای اقتصادی کردن طرح های منابع طبیعی و افزایش مشارکت مردم صورت می گیرد.

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری ادامه داد: بر اساس ماده ۳ نیز ظرفیت قانونی طرح های منابع طبیعی را واگذار می شود.

افراسیابی با اشاره به اینکه برای این واگذاری در ابتدا پروژه هایی در قالب طرح تعریف می شود، ادامه داد:اجرای طرح را به متقاضی و مجری واگذار می‌کنیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید