Iranian Agriculture News Agency

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان اردبیل:

پیش بینی برداشت 150 هزار تن جو از مزارع استان

پیش بینی برداشت 150 هزار تن جو از مزارع استان

حسن روحی  در حاشیه حضور در برنامه کیل گیری محصول جو از اراضی روستای پیراقوم از توابع شهرستان اردبیل با اعلام این خبر افزود: در سال زراعی جاری 20 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به جوآبی و 65 هزار هکتار آن به جو دیم اختصاص یافته بود و سعی و اهتمام مسئولین و دست اندرکاران تولید و خود بهره برداران و تولید کنندگان این بود که از ارقام اصلاح شده و پر محصول و مقاوم به آفات و امراض و بیماریها با میزان آب بری کم مورد استفاده قرار گیرد .

به گزارش خبرنگار ایانا از اردبیل، وی در ادامه سخنان خود گفت : عملیات مربوط به تاریخ کشت مناسب با توجه به موقعیت جغرافیایی مناطق مختلف استان به خوبی رعایت شد و تغذیه مناسب گیاهی نیز همزمان با کشت این محصول در سراسر استان با دقت بیشتری اعمال شد. عملیات مربوط به سم پاشی و مبارزه با علفهای هرز نیز قبل از آنکه خسارت اقتصادی به محصول وارد سازند مهار شد رعایت اصول و مبانی کشاورزی حفاظتی و از همه مهمتر کشت مکانیزه این محصول به دقت اعمال شد

روحی در خصوص پیش بینی میزان برداشت محصول جو در استان افزود : با توجه به بارندگی های مناسبی که در قصل بهار داشتیم و رعایت اصول کاشت ، داشت و برداشت محصول پیش بینی می کنیم به حول و قوه الهی درسال جاری بیش از 150 هزار تن ازمزارع استان محصول جو برداشت نمائیم .

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: بررسی ها نشان می دهد که برداشت جو دیم در مناطق شمالی استان بسیارموفقیت آمیز بوده است . سطح زیر کشت جو نسبت به سال گذشته افزایش نداشته است ولی به این دلیل که امسال از بذور اصلاح شده و مرغوب استفاده شده و کشاورزان به صورت تخصصی عملیات کشت و تغذیه گیاهی و مبارزه با آفات و امراض را انجام داده اند پیش بینی می کنیم میزان تولید این محصول نسبت به سال گذشته ده درصد افزایش داشته باشد .

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید