Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها اعلام کرد:

انتقال 1 هزار هکتار کشت سبزی و صیفی از فضای باز به گلخانه ها

مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها، گل و گیاهان دارویی و قارچ خوراکی گفت: طرح پایلوت انتقال یک هزار هکتار از کشت سبزی و صیفی در فضای باز به گلخانه ها امسال در 8 استان کشور اجرا می شود.

انتقال 1 هزار هکتار کشت سبزی و صیفی از فضای باز به گلخانه ها

غلامرضا تقوی مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها، گل و گیاهان دارویی و قارچ خوراکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا اظهار کرد: براساس تاکیدات وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر محدودیت کشت انواع خیار و فلفل در فضای باز از سال ۱۳۹۹ در کل کشور،  طرح انتقال کشت بخشی از سبزی و صیفی فضای باز به محیط کنترل شده به صورت پایلوت اجرا می شود.

او با تاکید به اینکه سطح  پیشنهادی گلخانه ها برای اجرای طرح انتقال کشت از فضای باز به سطح گلخانه‌ها یک هزار هکتار برای 8 استان بوده است، افزود: این طرح به استان‌های اصفهان، تهران، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، فارس، جنوب کرمان، هرمزگان و یزد ابلاغ و در حال انجام است.

مدیرکل دفتر امور گلخانه ها، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی معاونت امور باغبانی گفت: طرح انتقال کشت بخشی از سبزی و صیفی فضای باز به محیط کنترل شده امسال درسطح یک هزار هکتار تدوین و به صورت پایلوت در هشت استان کشور در حال اجرا است.

تقوی با بیان اینکه  بر اساس برش استانی استان فارس با 650 هکتار، استان سیستان و بلوچستان با 600 هکتار و جنوب کرمان با 500 هکتار بیشترین میزان توسعه گلخانه‌ها برای سال 98 در نظر گرفته‌شده است ، افزود: همچنین بیشترین سطح پیشنهادی انتقال کشت برای استان فارس، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید