Iranian Agriculture News Agency

تقوی:

افزایش ۳۰ درصدی جمع آوری زکات در سال جاری

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی از افزایش ۳۰ درصدی جمع آوری زکات در سه ماه سال جاری خبر داد و آن را نتیجه کار فرهنگی در وزارت جهاد کشاورزی دانست.

افزایش ۳۰ درصدی جمع آوری زکات در سال جاری

به گزارش ایانا و به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی در حاشیه افتتاحیه گردهمایی مسئولان حوزه‌های نمایندگی ولی‌فقیه که در مجتمع یاوران مهدی(عج) مسجد مقدس جمکران برگزار شد با اشاره به نقش رسانه در پیشبرد اهداف نظام‌های حاکم در جهان اظهار داشت: امروز رسانه در حقیقت عامل اقتدار حکومت‌ها است.

وی با اشاره به لزوم رسانه‌ای شدن اجتماع نمایندگان ولی‌فقیه سازمان جهاد کشاورزی سراسر کشور در قم افزود: با حضور رسانه در میدان خبررسانی، نقد و تحلیل می‌توانیم برنامه‌های خود را بهتر اجرا کرده و شاهد موفقیت‌های بیشتری باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با تأکید بر اجرای طرح‌های فرهنگی در سازمان جهاد کشاورزی تصریح کرد: مقام معظم رهبری برای هر طرح اقتصادی یک پیوست فرهنگی را لازم دانسته و باید به این باور برسیم که شرط موفقیت هر طرحی داشتن پیوست فرهنگی جامع است.

وی همراهی واحد فرهنگی و اجرایی را در جهاد کشاورزی تشریح کرد و ادامه داد: با یک نگاه جامع می‌توانیم به این نتیجه برسیم که کار فرهنگی در حوزه کشاورزی بسیار جدی بوده و باید طرح‌های فرهنگی یک گام جلوتر از پروژه‌های عمرانی و تولیدی اجرا شود.

این مقام‌ مسؤل خاطرنشان کرد: طبق آمار بین ۱۲ هزار ۱۵ هزار گروه جهادی خودجوش در حال فعالیت در کشور هستند که باید با نظارت سازمان جهاد کشاورزی سامان‌دهی شده تا با تعامل و ارتباط بیشتر راندمان بهتری داشته باشند.

وی پرهیز از تشکیل یک‌نهاد دولتی دیگر را مهم‌ترین اصل در طرح سامان‌دهی گروه‌های جهادی خودجوش اعلام کرد و گفت: طرح تهیه‌شده از یک شورای مرکزی تصمیم‌گیرنده تشکیل می‌شود که از مدیران جهادی اوایل انقلاب نیز برای استفاده از تجربیاتشان دعوت‌شده است.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با تشریح اهداف همایش در حال برگزاری بیان کرد: این همایش سالانه برای ارزیابی برنامه‌های بخش‌های مختلف تشکیل‌شده و با توجه به نیازهای هر بخش برنامه‌های فرهنگی جدید تعریف می‌شود تا با تعامل بین استان‌ها پیشبرد اهداف سازمان سرعت یابد.

وی از دیگر اهداف این جلسه را رسیدگی به بعضی از کارهای در حاشیه وزارت خانه دانست و گفت: تصمیمات لازم برای برنامه‌های فرهنگی مانند اربعین برای باشکوه برگزار شدن این قدرت‌نمایی شیعه نیز در این جلسه انجام می‌شود.

تقوی از اجرای طرح پیشنهادی ۸۰ کیلومتر درخت‌کاری حرم تا حرم که از نجف تا کربلا به وسیله بانیان شیعه در خارج از کشور و کمک های مردمی و اجرای آن توسط وزارت جهاد کشاورزی خبر داد.

وی از استقبال خیران شیعه از کشورهای اروپایی،کانادا، پاکستان و ایران برای ساخت بوستان نیز خبر داد و تصریح کرد: تا قبل از اربعین امسال حدود ۲ کیلومتر آن به صورت پایلوت اجرا می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گونه‌های درختی انتخاب‌شده را زیتون و نخل اعلام کرد و ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی به عنوان مجری این طرح است و تمام اعتبارات آن از کمک های مردم شیعه خارج از کشور، کمک مردمی و خیرین تأمین می‌شود و برای بوستان سازی اعتباری بالغ‌ بر ۷۰ میلیارد تومان پیش‌بینی‌شده است.

رئیس شورای عالی زکات کشور در ادامه افزایش ۳۰ درصدی پرداخت زکات در کشور را نتیجه کار فرهنگی در وزارت جهاد کشاورزی دانست و اظهار داشت: زکات جمع‌آوری‌شده در سال گذشته ۳۷۰ میلیارد تومان بوده و برای امسال بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان برنامه‌ریزی‌شده است.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: در سه ماه سال جاری ۳۰ درصد افزایش نسبت به پارسال ثبت‌شده و نکته قابل‌ توجه در مورد زکات هزینه آن در همان منطقه جمع‌آوری‌شده است که بیش از ۶۰ درصد آن به فقرا داده‌شده و مابقی صرف طرح‌های عمرانی، فرهنگی و خدماتی می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید