Iranian Agriculture News Agency

در سال جاری؛

20 هزار نفر برای اطفای حریق در عرصه های طبیعی آموزش می‌بینند

مدیرکل ترویج و مشارکت‌های مردمی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: 20هزار نفر برای آموزش اطفای حریق و روش‌های پیبشگیری از آن آموزش می‌بینند.

 20 هزار نفر برای اطفای حریق در عرصه های طبیعی آموزش می‌بینند

وحید جعفریان مدیرکل ترویج و مشارکت‌های مردمی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایانا از آموزش 20هزار نفری برای اطفای حریق و روش‌های پیشگیری آن خبر داد و گفت: این میزان آموزش 4 برای تعداد افرادی است که در سال گذشته آموزش دیده‌اند.

جعفریان با بیان اینکه برنامه‌های آموزشی در دو بخش ضمن خدمت و آموزش مجریان و بهره‌برداران خواهد بود ، افزود: 5هزار نفر از همکاران در قالب آموزش ضمن خدمت با آخرین روش‌های اطفای حریق آشنا می‌شوند  و همچنین15 هزار نفر نیز از  نمایندگان تشکل‌ها و رابط‌های جوامع محلی نیز آموزش خواهند دید

مدیرکل ترویج و مشارکت‌های مردمی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت:همچنین افرادی در قالب همیار طبیعت نیز آموزش داده می ‌شود تا در مواقع لزوم از وجود آنها استفاده شود.

او با تاکید به اینکه با توجه به بارش های بسیار در سال گذشته پوشش های گیاهی انبوه در مراتع بیشتر از سال گذشته شده است ، گفت: البته این موضوع برای چرای دام ها بسیار اهمیت دارد اما سبب آتش‌سوزی در فصل گرم خواهد شد و پتانسیل آتس سوزی را بیشتر کرده است.

جعفریان با اشاره به ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد گفت: در حال حاضر 900سازمان مردم نهاد در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست فعال هستند و علاوه بر این سازمان‌ها می‌توانیم از ظرفیت کشاورزان و روستائیان نیز استفاده کنیم.

مدیرکل ترویج و مشارکت‌های مردمی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور افزود: پیش‌بینی وقوع حریق را در کشور رصد کرده و براساس این پیش‌بینی‌ها فعالیت‌هایمان را در مناطقی که پتانسیل بیشتری دارند متمرکز میکنیم.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید