Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل نظارت بر امور مواد غذایی، بهداشتی و آرایشی سازمان غذا ودارو:

نظارت بر کیفیت مواد غذایی از مزرعه تا سفره

ایانا-کشاورزی: کیفیت پایین گندم سبب تولید آرد بی‌کیفیت می‌شود و نانوا را مجبور به استفاده از افزودنی‌هایی می‌کند که برای سلامت انسان زیان آور است.

نظارت بر کیفیت مواد غذایی از مزرعه تا سفره

مدیرکل نظارت بر امور مواد غذایی، بهداشتی و آرایشی سازمان غذا ودارو در همایش کنترل کیفیت گندم در مرکز پژوهش‌های غلات شرکت بر کیفیت مواد غذایی از مزرعه تا سفره تاکید کرد.

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران، وحید مفید با بیان اینکه در تمام دنیا بخشی از گندم تولید شده جهت مصارف دامی استفاده می‌شود، اظهار کرد: کل گندم تولید شده نمی‌تواند جهت مصارف انسانی استفاده داشته باشد و این موضوع در جهان صادق است و ضرورت دارد در کشورمان به این نکته توجه کنیم.

مفید با اشاره به اینکه کیفیت پایین گندم سبب تولید آرد بی‌کیفیت می‌شود و نانوا را مجبور به استفاده از افزودنی‌هایی می‌کند که برای سلامت انسان زیان آور است گفت: ما می‌توانیم با تولید گندم‌های باکیفیت و استفاده گندم مرغوب در تولید آرد بر سلامت جامعه تاثیر گذار باشیم.

او خاطر نشان کرد: ما معتقدیم که اقدامات خوبی در زمینه‌ تولید و تحویل گندم انجام شده اما باید با یک مهندسی مجدد ساختار واریته‌های گندم‌های با کیفیت مشخص شود، این گندم‌ها پس از خروج از چرخه‌ گندم مصارف انسانی برای مصارف دامی استفاده شود به جای آن گندم با کیفیت وارد شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید