Iranian Agriculture News Agency

استاندار قزوین:

نوآوری جایگزین شیوه‌های سنتی کشاورزی شود

استاندار قزوین گفت : نو آوری در بخش کشاورزی باید جایگزین شیوه های سنتی شود .

نوآوری جایگزین شیوه‌های سنتی کشاورزی شود

به گزارش خبرنگار ایانا در قزوین، عبدالمحمد زاهدی در آئین بزرگداشت تجلیل از تولید کنندگان برتر ملی و استانی بخش کشاورزی افزود: استفاده از علوم و تکنولوژیهای مدرن و به روز می تواند کشاورزی کشور را متحول کند بنابراین باید از آنها استفاده بهینه کرد .

وی اظهار داشت : امنیت غذایی در دنیای امروز ؛ مهمترین بحثی است که در دولتها و ملتها مطرح است و به ویژه در شرایط کنونی که التهابات سیاسی در دنیا وجود دارد و شرایط اقلیمی نیز بعنوان تهدید محسوب می شود ؛ امنیت غذایی مهمترین رکن یک دولت و ملت است .

زاهدی تصریح کرد: عرصه بین المللی که یک عرصه سیاسی است و تمام مراوداتی که بین کشورهای مختلف قرار دارد تحت تاثیر سیاستهای بزرگ دنیا قرار می گیرد که این قدرتمندان منافع خود را به گونه ای تنظیم می کنند که در صدد نابودی منافع کشور دیگر باشد.

وی اضافه کرد : کشورهایی که قدرت بالایی دارند همواره تلاش می کنند در راستای توسعه منافع ملی خود پا روی منافع کشورهای دیگر بگذراند .

استاندار قزوین در ادامه گفت : در این شرایط سخت که با تحریمهای متعددی مواجه هستیم تامین امنیت غذایی کشور مهمترین مساله ای است که بار آن بر دوش کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی است .

زاهدی به پتانسیل و ظرفیت خوب استان قزوین در تولیدات کشاورزی ودامی اشاره کرد و اظهار داشت :  دغدغه  کنونی کشور و استان در بخش کشاورزی ؛ کمبود آب و خشکسالی است که دشت قزوین نیز از این امر مثتثنی نیست و متاسفانه شاهد برون نشست در این دشت زرخیز هستیم که باید این موضوع جدی گرفته شود تا خسارات جبران ناپذیری به بخش کشاورزی استان وارد نشود.

به گفته ی این مقام مسئول ؛ بزودی کارگروه سازگاری با کم آبی در استان ایجاد و فعال می شود .

زاهدی خاطر نشان کرد : استفاده از نو آوری در بخشهای مختلف کشاورزی یک اصل محسوب می شود که باید در کشاورزی استان مد نظر قرار گیرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید