Iranian Agriculture News Agency

سرپرست هسته گزینش سازمان جهاد کشاورزی فارس:

احراز صلاحیت افراد از اهداف مقدس نهاد گزینش است

سرپرست هسته گزینش سازمان جهادکشاورزی فارس گفت: گزینش در مسیر سپردن مسئولیت‌ها به افراد همسو با اهداف متعالی انقلاب حرکت می‌کند تا با این همسویی اصل سنخیت وسیله و هدف فراهم شود، از این رو احراز صلاحیت افراد از اهداف مقدس نهاد گزینش است.

احراز صلاحیت افراد از اهداف مقدس نهاد گزینش است

اعظم جهانگیری در گفتگو با خبرنگار ایانا در شیراز، ضمن گرامیداشت فرارسیدن 15 دی ماه سالروز تأسیس نهاد گزینش به فرمان تاریخی رهبر کبیر انقلاب اسلامی (ره)، یادآور شد: گزینش نقش بازوی توانمند نظام در پیشبرد هرچه سریعتر اهداف را داشته که در این راستا از تصدی پست‌ها و مسئولیت‌ها توسط افراد غیر صالح جلوگیری می‌کند و این ایفای نقش را بر محور امر به معروف و نهی از منکر به بهترین شکل استوار می سازد.

او با بیان این‌که اگر افراد ناصالح در مسئولیت‌های مهم قرار بگیرند، جامعه اصلاح نمی‌شود، می‌گوید:  مبنای عمل گزینش، عمل به یک تکلیف انسانی و اسلامی است، چراکه عقل حکم به اصلاح امور افراد جامعه می‌کند و بر اساس قاعده حدیث«قاعده کل ما حکم به العقل حکم به الشرع» ، دین هم بر این عمل عقلانی مهر تایید می‌زند.

جهانگیری با اشاره به منویات مقام عظمای ولایت که فرمودند: "گزینش را وسیله‌ای برای طرد، دور ریختن عناصر، مانع گذاشتن سر راه آدم‌های حسابی که می‌خواهند بیایند کار کنند، قرار ندهید و سعی کنید گزینش را پالایش نیروهای انسانی و زبده‌گزینی قرار دهید"، تصریح کرد: افراد شاغل در هسته گزینش نیز باید فراجناحی بوده و به دور از جناح‌های مختلف در راستای اهداف اسلام و انقلاب عمل کنند و این افراد باید به مسائل دینی و حلال و حرام شرعی آگاه باشند.

سرپرست هسته گزینش سازمان جهادکشاورزی فارس با اشاره به این‌که موقعیت افراد نباید ملاک سپردن مسئولیت به آن‌ها باشد، تاکید کرد:  این مجموعه بنا بر اصول اسلامی و به دور از هرگونه حب و بغض شخصی مسئولیت اصلی و مقدس خود را دنبال می‌کند.

گفتنی است: اعظم جهانگیری اولین و تنها بانویی است که در کشور به عنوان سکاندار هسته گزینش جهاد کشاورزی فعالیت می‌کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید