Iranian Agriculture News Agency

عباس پاپی‌زاده از نشست ویژه برای بررسی بحران آب خبرداد:

جلسه ویژه روحانی با نمایندگان سه استان

نماینده مردم دزفول در مجلس از برگزرای نشست ویژه رییس جمهوری با نمایندگان سه استان خوزستان، لرستان و چهارمحال بختیاری برای حل بحران آب خبر داد.

جلسه ویژه روحانی با نمایندگان سه استان

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایانا؛عباس پاپی‌زاده در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران درباره حل بحران آب گفت:رییس جمهوری در صحن مجلس قول داد مساله آب  را در دستور کار قرار دهد و اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری و محمد باقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه را مامور رسیدگی به این موضوع کرد.

نماینده مردم دزفول در مجلس ادامه داد: بنا شد ما امروز با دکتر روحانی، جهانگیری و نوبخت جلسه‌ای در موضوع آب داشته باشیم تا مشکلات هر زودتر حل شود.

پاپی زاده همچنین اظهار داشت: موضوع انتقال آب به یکی از اقدامات تخریبی محیط زیست تبدیل شده است، در دهه‌های گذشته از طرق مختلف اقدام به انتقال آب بین حوضه‌ای شده و این باعث از بین رفتن رژیم طبیعی رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و تالاب‌ها شده است.

وی تاکید کرد: اولین اثر مخرب این موضوع را در دریاچه ارومیه و با سدسازی و انتقال آب دیدیم، بعد از آن نیز شاهد بودیم خوزستان دچار نابودی شد و علاوه بر این تالاب‌ها و دریاچه‌های زیادی در سطح کشور از جمله این استان خشک شد.

نماینده مردم دزفول در مجلس همچنین گفت: خوزستان تبدیل به کانون ریزگرد در کشور شده و در حال‌ حاضر 22 استان دیگر تحت تاثیر این ریزگردها قرار دارند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید