Iranian Agriculture News Agency

صالحی:

78 درصد تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی آذربایجان غربی جذب شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: میزان تسهیلات اعتباری خط ویژه مکانیزاسیون کشاورزی استان در سال جاری 500 میلیارد ریال بوده که تاکنون بیش از 78 درصد آن جذب شده است.

78 درصد تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی آذربایجان غربی جذب شد

عبدالله فتح الله زاده روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با جذب این اعتبار، 444 دستگاه تراکتور، 434 مورد ادوات دنباله بند و چهار دستگاه کمباین خریداری و تحویل بهره برداران شده است.
وی ادامه داد: ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان در سال 1395 حدود 1.45 اسب بخار بر هکتار بود که در اسفند ماه سال گذشته به 1.63 اسب بخار بر هکتار رسید.
وی بیان کرد: کشاورزی آذربایجان غربی با رسیدن به این سطح از مکانیزاسیون از بابت نیروی محرکه در سطح کشور وضعیت مناسبی دارد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: ادوات دنباله بند بخش کشاورزی در اجرای عملیات مکانیزه مورد نیاز محصولات زراعی و باغی تأثیر بسیار زیادی دارد.
فتح الله زاده با بیان اینکه افزایش بهره وری موجب مصرف انرژی، بذر و سایر نهاده ها می شود، گفت: افزایش کمی و کیفی تولید محصولات کشاورزی از دیگر مزایای افزایش سطح مکانیزاسیون است.
به گزارش ایرنا از مجموع 118 میلیون تن محصولات کشاورزی تولیدی در کشور حدود 6 میلیون تن در آذربایجان غربی و در سطح 800 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان تولید می شود؛ عمده ترین تولیدات این استان نیز شامل سیب درختی، چغندرقند و گندم است.
 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید