Iranian Agriculture News Agency

رئیس مرکز تحول اداری با تشریح برنامه‌ها تا 1400 گفت:

احراز ۱۳.۵ درصد پست‌های مدیریتی وزارت جهاد کشاورزی توسط زنان

رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت جهاد کشاورزی گفت: انتظار می‌رود تا پایان سال ۱۴۰۰، از ۱۲ هزار نفر بانوان شاغل در وزارت جهاد کشاورزی ۱۳.۵ درصد پست‌های مدیریتی را احراز ‌کنند.

احراز ۱۳.۵ درصد پست‌های مدیریتی وزارت جهاد کشاورزی توسط زنان
به گزارش ایانا، ابوالقاسم ورداسبی در نشست سراسری مشاورین بانوان سازمان‌های جهاد کشاورزی و نمایندگان کمسیون بانوان وزارت جهاد کشاورزی در مورد انتصاب بانوان موضوع ماده ۱۰۱ قانون برنامه ششم توسعه و مصوبه شورای عالی اداری گفت: کانون ارزیابی و توسعه مدیران در سال ۹۷ در انتصاب بانوان توانمند در پست‌های مدیریتی بهتر از سال‌های گذشته عمل کرده است به طوری که تا پایان سال ۹۷، ۶۸۰ نفر از زنان یعنی حدود ۶.۳۸ درصد از بانوان در پست‌های مدیریتی بکار گرفته می‌شوند.تا پایان سال ۹۶ نیز، ۶۴۳ نفر یعنی حدود ۶ درصد از زنان در پست‌های مدیران پایه، میانی و ارشد منصوب شده‌اند.

رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: این مرکز در راستای بخشنامه رئیس جمهور و دستور وزیر جهاد کشاورزی بر استفاده از بانوان در پست‌های مدیریتی تمام تلاش خود را بکار می‌گیرد.

او بر تغییر تفکر و نگاه مدیران استان‌ها به مدیریت زنان تاکید کرد و افزود: با فرهنگ‌سازی مناسب و تغییر نوع نگاه مدیران، می‌توان بانوان را در کسب پست‌های مدیریتی مورد حمایت قرار داد.

ورداسبی با بیان این که از ابتدای سال ۹۷ برای کسب پست‌های مدیریتی، احراز گواهی شایستگی مدیریت از مرکز نوسازی و تحول اداری ضروری است، گفت: در این راستا ابلاغیه‌ای به استان‌ها ارسال شد، در این راستا ۱۴ استان پردیس راه‌اندازی شد و در این پردیس‌ها، ۴ هزار نفر مورد ارزیابی قرار گرفت که اولویت با بانوان است.

این مسوول از ارزیابی ۴۶۳ نفر در کانون ارزیابی مدیران مرکز نوسازی خبر داد و افزود: از این تعداد، ۳۵۱ نفر از مدیران پایه و کارشناسان، ۸۳ نفر از مدیران میانی و ۲۹ نفر مدیران میانی و ارشد هستند که در کانون مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.

وی با بیان این که کسانی می‌توانند به پست‌های مدیریتی دست یابند که امتیاز بالای ۶۰ را کسب کنند، ادامه داد: نتایج حاصل از ارزیابی در مرکز نوسازی و تحول اداری موجود است که در صورت انتصاب افراد به پست‌های مدیریتی به صورت محرمانه به استان ارسال می‌شود.

رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: اگر بانک اطلاعاتی از کسانی که شایستگی احراز پست‌های مدیریتی را دارند با کمک کمیسیون امور بانوان تشکیل شود، می‌توان بانوان توانمند بخش کشاورزی را برای احراز پست‌های مدیریتی در نوبت کانون ارزیابی قرار دهیم.

در این نشست مشاوران بانوان سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها و نمایندگان کمسیون بانوان وزارت جهاد کشاورزی مسائل و مشکلات پیش رو در خصوص کسب پست‌های مدیریتی، تقویت جایگاه زنان در وزارت، پیش‌بینی تشکیلات منسجم در امور زنان در وزارتخانه و تقویات آن در استان‌ها، اختصاص پست‌های جداگانه برای مشاورین امور زنان وزارت جهاد کشاورزی و کمیسیون امور زنان و محدودیت‌های پیش روی زنان و ... را مطرح کردند

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید