Iranian Agriculture News Agency

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی:

قوانین ناکارآمد گمرک، نابودی کالای ایرانی را رقم می زند

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: اکثر بندرهای کشور مملو از کالا و مواد اولیه است که تخلیه آنها به دلیل قوانین متعدد، موازی و ناکارآمد به کندی انجام می شود که خروجی چنین قوانینی نابودی کالای ایرانی است.

قوانین ناکارآمد گمرک، نابودی کالای ایرانی را رقم می زند

به گزارش ایرنا، احمد امیرآبادی فراهانی روز شنبه درجلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در سالن امام جواد استانداری قم، با اشاره به مشکلات پیشروی حمایت از کالای ایرانی اظهار داشت: نبود اراده دولت و مجلس، رانت های ویژه برای واردات و هزینه های بالای تولید از جمله مشکلات تولید کالای ایرانی درکشور است.
وی با بیان اینکه بانک مرکزی بیشترین ارز را به بخش غیرتولیدی اختصاص داده است گفت: سنگ اندازی گمرک در صادرات و واردات موجب شده تا با وجود اینکه اکثر بندرهای ایران مملو از کالا باشد ولی ترخیص و صادرات آنها با تاخیر بسیار زیاد مواجه باشد.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برخی رانت های واردات کالا در حال نابود کردن کالای ایرانی است تاکید کرد: به جای اینکه به صادر کنندگان ارز داده شود معمولا به واردکنندگان که به نهادهای قدرت نزدیک هستند ارز داده می شود که این نقص باید رفع گردد.
وی با بیان اینکه هزینه های تولید در کشورهای دارای اقتصاد پیشرو، بسیار پایین است تاکید کرد: در بخش حاکمیتی کشور، به جای کمک به کاهش هزینه های تولید، بیشتر مانع هستند و قوانین و دستگاه های مختلف موانع مختلفی در راه تولید ایجاد می کنند.
امیرآبادی فراهانی، ادامه داد: اراده مجلس در بودجه سال آینده باید به سمتی باشد که قوانین اقتصادی با حداقل تغییرات به تصویب برسد.
وی با تاکید بر اینکه بانک ها باید درشرایط اقتصادی پای کار باشد گفت: بانک ها در بازاریابی، توسعه تولیدات می توانند نقش مهمی ایفا کنند و شاهد هستیم که نقش آنها در توسعه تولید در قم نسبت به گذشته بسیار بهبود یافته است.
 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید