Iranian Agriculture News Agency

معاون دفتر تغذیه وزارت جهاد کشاورزی:

برای مدیریت پسماند اعلام آمادگی کرده‌ایم

ایانا-کشاورزی: معاونت امور دام و وزارت جهاد کشاورزی از سالیان گذشته در خصوص همکاری در زمینه مدیریت پسماند و پساب اعلام آمادگی کرده‌اند. وزارت جهاد کشاورزی درنظر دارد که بتواند در آینده‌ای نزدیک نقشی در پویا شدن و پایدارتر کردن محیط زیست داشته باشد.

برای مدیریت پسماند اعلام آمادگی کرده‌ایم

مدیریت پسماند راهی برای کاهش آلاینده‌های محیط زیستی و بقایای کشاورزی است. سالانه حجم بسیار زیادی از انواع پسماندهای کشاورزی و دامپروری در پی فعالیت‌های کشاورزی و دامداری در کشور تولید می‌شود که مدیریت پسماند استفاده بهینه از بقایای کشاورزی و فضولات دامی را به منظور کاهش آلودگی محیط زیست پیش روی دامدار و کشاورز قرار می دهد.

محمود رضا حیدری معاون دفتر بهبود تغذیه و جایگاه دام  معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی، در ارتباط با نقش پررنگ وزرات جهاد کشاورزی در مدیریت پسماند کشور به خبرنگار گروه کشاورزی ایانا اعلام کرد: «در ارتباط با مدیریت پسماند لازم است گفته شود که وظیفه اصلی مدیریت پسماند بر عهده وزارت کشور و سازمان محیط زیست است. دستگاه‌های متولی مانند وزارت جهادکشاورزی و وزارت بهداشت عواملی هستند که باید در راستای پسماندهایی که تولید می‌کنند هماهنگی لازم را با وزارت کشور و سازمان محیط زیست داشته باشند.»

او توضیح داد: «معاونت امور دام وزرات جهادکشاورزی تقریبا از سال 89 هماهنگی‌های لازم را با دستگاه‌های مربوطه شروع کرده است. در ابتدا جلسات در معاونت امور دام وزارت جهادکشاورزی برگزار می‌شد و به منظور حمایت از محیط‌زیست، کشاورز و دامدار از دستگاه‌های متولی خواسته شد که هماهنگی هرچه بیشتر با وزارت جهاد کشاورزی و سایر نهادهای مرتبط داشته باشند. وزارت نیرو به عنوان یکی از متولیان که انرژی تولیدی را خریداری می‌کند، در این جلسات حضور یافت. به دلایل مختلفی طی سال‌های گذشته مدیریت پسماند و پساب با کش و قوس‌هایی همراه شد اما پس از آن در سال‌های 96 و 97  فعالیت‌های قابل توجهی در این زمینه انجام شد، به طور مثال نمایشگاه بین‌المللی مدیریت پسماند، بازیافت و ماشین‌آلات در این زمینه حرکت خوبی را ایجاد کرد که نشان می‌دهد در این مسیر گام‌های صحیحی برداشته شده است.»

حیدری ادامه داد: «معاونت امور دام و وزارت جهاد کشاورزی از سالیان گذشته در خصوص همکاری در زمینه مدیریت پسماند و پساب اعلام آمادگی کرده‌اند. وزارت جهاد کشاورزی درنظر دارد که بتواند در آینده‌ای نزدیک نقشی در پویا شدن و پایدارتر کردن محیط زیست داشته باشد.»

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید