Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان چای:

112 هزار تن برگ سبز چای امسال از چایکاران خریداری شد

ایانا-کشاورزی: تمام مطالبات سهم دولت به چایکاران پرداخت شده است.

112 هزار تن برگ سبز چای امسال از چایکاران خریداری شد

رئیس سازمان چای کشور از تولید ۲۵ هزار تن چای خشک در سال جاری خبر داد.

به گزارش ایانا، مهندس حبیب جهانساز در دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت با اعلام این مطلب، گفت: ۱۱۲ هزار تن برگ سبز چای امسال از چایکاران گیلان و مازندران خریداری شده است.

وی به وجود ۲۵ هزار هکتار باغ چای در استان‌های گیلان و مازندران اشاره کرد و افزود: تمام مطالبات سهم دولت به چایکاران پرداخت شده است.

جهانساز ادامه داد: ۹۷ درصد از سهم کارخانه‌های چایسازی پرداخت شده و تنها پنج میلیارد تومان از سهم کارخانه‌داران باقی مانده است.

رئیس سازمان چای کشور به تغییرات نرخ ارز اشاره و تصریح کرد: با توجه به نرخ کنونی ارز تولید چای داخلی مقرون به صرفه و قابل رقابت با چای وارداتی شده است.

در این دیدار، نماینده ولی فقیه در گیلان ضمن حمایت از صنعت چای گفت: با توجه به نقش موثر این محصول در وضعیت اقتصاد کشور و ظرفیت اشتغالزایی و درآمدزایی آن به ویژه برای خانوارهای مناطق چای‌خیز، باید زنجیره ارزش محصول راهبردی چای برای حمایت از چایکاران، صاحبان صنعت چایسازی و بازرگانان تکمیل شود.

آیت‌الله رسول فلاحتی افزود: این امر در گرو تدوین طرح و برنامه‌های مناسب با همکاری پژوهشکده چای و صندوق حمایت از توسعه صنعت چای کشور است تا در آینده‌ای نزدیک، شاهد رونق هر چه بیشتر این صنعت پویا و اشتغال‌آفرین باشیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید