Iranian Agriculture News Agency

رئیس جهادکشاورزی استان قزوین در دیدار با فرمانده سپاه استان؛

4 هزار فرصت شغلی کشاورزی در استان قزوین ایجاد می‌شود

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: جهادکشاورزی با همکاری بسیج سازندگی توانسته طرحهای خوبی در راستای توسعه بخش کشاورزی و عمران روستاها انجام دهد.

4 هزار فرصت شغلی کشاورزی در استان قزوین ایجاد می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در قزوین، فاطمه خمسه در دیدار با سردارمحمد شاهرخی فرمانده سپاه استان قزوین با تبریک هفته بسیج و تشکر از تلاش  دست‌اندکاران  برگزاری کنگره سه هزار شهدای استان قزوین، از حمایت  و پشتیبانی سپاه استان در برگزاری یادواره شهدای سنگرساز بی‌سنگر نیز قدردانی کرد.

وی به نقش جهادکشاورزی در تولیدات محصولات کشاورزی و امنیت غذایی اشاره و یادآور شد: تلاش بر این است که برای اجرای سیاستهای  دولت در راستای  امنیت غذایی حرکت کنیم.

به گفته وی، با تلاش بهره‌برداران و کشاورزان و همچنین حمایتهای مسئولان استان و وزارت متبوع امسال بیش از  250 هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شد که این میزان 20 درصد بیشتر از برنامه ابلاغی وزارت جهادکشاورزی به استان بود.

وی به سیاستهای جهادکشاورزی برای ذخیره‌سازی کالاهای اساسی مردم اشاره و اظهار کرد: با توجه به اهمیت پدافند غیرعامل، با هماهنگی لازم ظرفیت سیلوهای  استان را افزایش داده‌ایم.

به گفته وی اکنون، استان ظرفیت ذخیره‌سازی 430 هزار تن غلات را در سیلوهای و انبارهای تحت پوشش دارد.

خمسه، به روند جذب تسهیلات در بخش اشتغال پایدار اشاره و خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 102 میلیارد   تومان تسهیلات درقالب طرح  اشتغال پایدار روستایی و عشایری در بخش کشاورزی به متقاضیان پرداخت شده که از این لحاظ جهادکشاورزی در بین دستگاههای اجرایی استان رتبه اول را کسب کرده است.

خمسه یادآور شد: با پرداخت این میزان تسهیلات پیش بینی می‌شود برای  4 هزارفرصت شغلی ایجاد شود.

وی به کشت محوصلات پاییزه اشاره و یادآور شد: با توجه به مقوله کم آبی امسال کشت محصول گندم دیم در اراضی استان گسترش یافته است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید