Iranian Agriculture News Agency

هواشناسی استان اعلام کرد:

میانگین بارش در کرمانشاه به 177 میلی متر رسید

تا این لحظه بارش باران ۲۲۰درصد افزایش دارد

معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: با بارش های بسیار خوب سامانه ای که هم اکنون نیز در جو استان فعال است میانگین بارندگی های سال زراعی جاری استان به 177 میلی متر رسیده است.

میانگین بارش در  کرمانشاه به 177 میلی متر رسید

علی محمد زوراوند گفت: این مقدار بارش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل (اول مهر تا چهارم آذر) 220 درصد و نسبت به زمان مشابه بلند مدت 112 درصد رشد نشان می دهد.
او به مقدار بارش های سامانه اخیر نیز اشاره کرد و گفت: این سامانه بارشی که از جمعه صبح فعالیت خود را در تمامی نقاط استان آغاز کرد تا ظهر امروز (یکشنبه) 40 میلی متر بارش به همراه داشته است.
زوراوند ادامه داد: بیشترین بارش این سامانه از شهرستان گیلانغرب با 58 میلی متر، کنگاور، گواور و سرپل ذهاب هر کدام 52 میلی متر و دالاهو 50 میلی متر گزارش شده است.
معاون هواشناسی کرمانشاه میانگین بارش های مرکز استان را نیز 37 میلی متر عنوان و تصریح کرد: با این بارش ها میانگین بارندگی سال زراعی 98 - 97 شهر کرمانشاه به 192 میلی متر رسید که نسبت به سال قبل که 40 میلی متر بارش را شاهد بودیم 378 درصد و نسبت به دوره بلند مدت 156 درصد رشد داشته است.

او شهرهای حمیل با 276 میلی متر بارش، گواور با 244 میلی متر و هرسین با 218 میلی متر بارندگی را پربارش ترین شهرهای استان از ابتدای سال جاری تاکنون معرفی کرد.
زراوند در ادامه از ادامه بارش ها طی امروز و فردا (دوشنبه) در اکثر نقاط استان خبر داد و گفت: این بارش ها غالبا به صورت رگباری و پراکنده خواهند بود.
معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه یادآوری کرد: با عبور این موج دمای روزانه بین 2 تا 3 درجه و دمای شبانه نیز سه تا چهار درجه کاهش خواهد یافت.
وی با بیان اینکه دمای امشب شهر کرمانشاه به حداقل چهار درجه بالای صفر خواهد رسید، گفت: فردا نیز در گرمترین حالت دمای مرکز استان با 2 درجه کاهش نسبت به امروز به هفت درجه بالای صفر و دمای شبانه نیز با سه درجه کاهش به یک درجه بالای صفر خواهد رسید.
زوراوند در پایان گفت: برای سه شنبه شب انتظار می رود دمای شبانه 12 شهر و شهرستان استان شامل کرمانشاه، اسلام آبادغرب، پاوه، جوانرود، حمیل، روانسر، سرارود، سنقروکلیایی، کنگاور، گواور، دالاهو و کوزران به صفر درجه و یا زیر صفر برسد.
 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید