Iranian Agriculture News Agency

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی:

پیش بینی تسهیلات ۱۷ هزار میلیاردی برای اشتغال بخش کشاورزی در سال ۹۷

ایانا-کشاورزی: در این تفاهم نامه مبلغ ۱۷ هزار میلیارد تومان منابع مالی پیش بینی شده است که حدود ۴ هزار میلیارد تومان آن از محل منابع اشتغال پایدار روستایی و عشایری، ۱۵ درصد از محل آورده متقاضی و بقیه از ظرفیت تبصره ۱۸ قانون بودجه تامین خواهد شد.

پیش بینی تسهیلات ۱۷ هزار میلیاردی برای اشتغال بخش کشاورزی در سال ۹۷

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به تفاهم‌نامه سه جانبه وزارت جهاد کشاورزی، سازمان برنامه و بودجه و صندوق توسعه ملی اعلام کرد: بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای حمایت از برنامه تولید و اشتغال بخش کشاورزی در سال ۹۷، پیش بینی شده است.

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، عبدالمهدی بخشنده در همایش معاونین برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی و نمایندگان معاونت های تخصصی وزارتخانه و سازمان‌های مستقل مرتبط با حضور نمایندگان ستادی وزارت جهاد کشاورزی و وزارت اقتصاد و دارایی، معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به این تفاهمنامه سه جانبه توضیح داد: تامین کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم از اصول اساسی دولت است و در این رابطه حمایت از کسب و کارهای کشاورزی مورد توجه قرار گرفته.

او یادآوری کرد: در این تفاهم نامه مبلغ ۱۷ هزار میلیارد تومان منابع مالی پیش بینی شده است که حدود ۴ هزار میلیارد تومان آن از محل منابع اشتغال پایدار روستایی و عشایری، ۱۵ درصد از محل آورده متقاضی و بقیه از ظرفیت تبصره ۱۸ قانون بودجه تامین خواهد شد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: در این برنامه سه محور اصلی تامین مالی برنامه تولید و ایجاد فرصت‌های شغلی بر مبنای رسته فعالیت‌های اولویت‌دار بخش کشاورزی به میزان ۱۱ هزار میلیارد تومان، تامین مالی برنامه ارتقای توان تولید ملی و تثبیت اشتغال در قالب بازسازی، نوسازی و سرمایه در گردش واحدها به میزان ۵هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و تامین مالی پروژه ارتقای معیشت مناطق مرزی از طریق توسعه باغات در استان‌های مرزی به میزان ۷۰۰ میلیارد تومان دیده شده است.

بخشنده گفت: در حال حاضر با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط به ویژه سازمان برنامه و بودجه تدوین دستورالعمل اجرایی برنامه در دستور کار وزارتخانه قرار دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید