Iranian Agriculture News Agency

با اجرای طرحهای هفتگانه اشتغال؛

علایی‌مقدم: درآمد عشایر افزایش می‌یابد

قائم مقام سازمان امور عشایر کشور گفت: 1.8 درصد جمعیت کشور را عشایر تشکیل می‌دهند، اما همین جمعیت نقش بسیار مهمی در اقتصاد مقاومتی و مقابله با تحریم‌ها دارند.

علایی‌مقدم: درآمد عشایر افزایش می‌یابد

به گزارش خبرنگار ایانا در شیراز، شاهپور علایی مقدم در همایش همبستگی و اتحاد طوایف و ایلات عشایر استان فارس اظهار کرد: در گذشته کشور به دو گروه هدف شهری و روستایی تقسیم‌بندی می‌شد اما در تدوین برنامه ششم تلاش شد تا جامعه عشایری به عنوان سومین جامعه اجتماعی کشور مطرح شود و در متن برنامه ششم توسعه 17 بار از عشایر نامبرده شده است.

اوافزود: تلاش ما این بوده که فراکسیون عشایری مجلس تقویت شود با افتخار اعلام می‌کنم 169 نفر از نمایندگان مجلس عضو فراکسیون عشایری مجلس هستند که این امر باعث شده است  هر طرح در مجلس با رویکرد مثبت بررسی شود.

معاون توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر ایران با بیان این‌که169 نفر از نمایندگان مجلس عضو فراکسیون عشایری در مجلس هستند، افزود: سعی بر این است که این فراکسیون تقویت شده چرا که ابزار بسیار خوب و مهمی برای پشتیبانی از جامعه عشایری است.

معاون توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر ایران گفت: در حال حاضر میانگین درآمد عشایر یک میلیون و 100 هزار تومان در ماه است و تمام تلاش ما این است که تا پایان برنامه ششم این مبلغ حداقل دو برابر افزایش یابد و  به دو میلیون و 200 هزار تومان برسد.

او با اشاره طرحهای هفت گانه سازمان امور عشایر برای ایجاد و تنوع اشتغال و افزایش درآمد عشایر، اظهار کرد: طرح زنجیره تولید گوشت قرمز در مناطق عشایری تا سر سفره مصرف کننده یکی از این طرحهاست که در استان‌های کشور در حال انجام است.

علائی مقدم تاکید کرد:  طرح کشت گیاهان داروئی، طرح بوم گردی و گردشگری عشایر، راه‌اندازی شرکتهای فنی مهندسی دانش بنیان توسط فرزندان عشایر، طرح توسعه زراعت و باغداری در مناطق عشایری از دیگر طرحها و برنامه‌هایی است که برای افزایش درآمد و تنوع بخشی به مشاغل عشایری در دست اجراست.

شایان ذکر است همایش همبستگی و اتحاد ایلات و طوایف عشایر استان فارس با حضور علایی مقدم قائم مقام و معاون توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر کشور،‌ میزبان مدیر کل دفتر مطالعات سازمان امور عشایر کشور و مهندس بهرامی مدیر کل امور عشایر فارس در شیراز برگزار شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید