Iranian Agriculture News Agency

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق ایران:

سخت‌گیری‌ در ثبت سفارش‌ها، چالش فعالان اقتصادی

ایانا- اقتصاد: سختگیری‌هایی که برای ثبت سفارش واردات کالاها و مواد اولیه صورت می‌گیرد و فعالان اقتصادی را دچار مشکل کرده است، نباید با سخت‌گیری بی‌جا برای فعالان اقتصادی مشکل ایجاد کرد، پیشنهاد داد تا دوره ثبت سفارش به روال قبلی خود که یک هفته بود، بازگردد.

سخت‌گیری‌ در ثبت سفارش‌ها، چالش فعالان اقتصادی

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق ایران، خواستار کوتاه شدن دوره ثبت سفارش شد.

به گزارش ایانا، غلامعلی فارغی در نشست ماهانه روسای کمیسیون‌های تخصصی اتاق ایران به مشکلات ناشی از نقل‌وانتقال مالی اشاره کرد و کمبود نهاده‌‎های کشاورزی را یکی از مهم‌ترین معضلات فعالان صنعت کشاورزی اعلام کرد.

او یادآوری کرد: با توجه به اینکه در سه‌ماهه دوم سال، هیچ نقل و انتقالی صورت نگرفته است، این نگرانی وجود دارد تا با تأخیر در جابجایی پول، کمبود در مواد غذایی اتفاق بیفتد.

فارغی با اشاره به سختگیری‌هایی که برای ثبت سفارش واردات کالاها و مواد اولیه صورت می‌گیرد و فعالان اقتصادی را دچار مشکل کرده است، توضیح داد: نباید با سخت‌گیری بی‌جا برای فعالان اقتصادی مشکل ایجاد کرد، پیشنهاد داد تا دوره ثبت سفارش به روال قبلی خود که یک هفته بود، بازگردد.

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق ایران با انتقاد از نحوه قیمت‌گذاری از سوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و عدم‌اصلاح پایه قیمت صادراتی، خواستار اصلاح شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید