Iranian Agriculture News Agency

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه؛

ضرورت فرهنگ سازی برای توسعه بیمه کشاورزی

نماینده آمل معتقد است کشاورز باید قبل از کشت محصولاتش را بیمه کند.

ضرورت فرهنگ سازی برای توسعه بیمه کشاورزی

عزت‌الله یوسفیان ملا، عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ایانا در خصوص ضرورت بیمه محصولات کشاورزی گفت: «در ایران ازنظر بیمه، فرهنگ‌سازی لازم صورت نگرفته است. باید این فرهنگ ایجاد شود که کشاورز محصولش را بیمه کند.»

یوسفیان ملا به دولت نیز پیشنهاد می‌دهد به‌جای اینکه پول برای زمان خسارت و بحران کنار بگذارد، محصولات  کشاورزی را بیمه کند و درصدی را از کشاورز بگیرد. سپس دولت از سهم خودش آرام‌آرام کم کند تا محصول کشاورز به‌طور کامل بیمه شود. با این روش فرهنگ بیمه جا می‌افتد.

نمایند آمل معتقد است فرهنگ بیمه باید بین مردم جا بیفتد.

او با اشاره به ترویج این فرهنگ در اروپا خاطرنشان کرد: «در حال حاضر در اتحادیه اروپا امکان ندارد کشاورز قبل از اینکه محصولش بیمه‌شده باشد، بیلش را به زمین بزند. دولت نیز باید بتواند فرهنگ بیمه را طوری جا بیندازد که کشاورز قبل از بیل زدن زمینش دنبال بیمه محصولش باشد.»

یوسفیان ملا همچنین با پیشنهاد بیمه رایگان کشاورزان از سوی دولت اظهار داشت: «این روش می‌تواند فرهنگ‌سازی بیمه شدن رابین مردم جا بیندازد.»

نماینده آمل تأکید دارد حتی اگر دولت خودش هزینه بیمه را برای کشاورزان پرداخت کند، به نفع دولت است.

به اعتقاد یوسفیان ملا با همین بودجه‌ای که وجود دارد اگر بیمه شدن کشاورزان فرهنگ‌سازی شود و از سویی برنامه‌ریزی دقیق صورت گیرد می‌توان خسارت کشاورزان را پرداخت کرد.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید