Iranian Agriculture News Agency

ابراهیمی:

صادرات مرغ به نفع تولید کنندگان است

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: در حال حاضر ظرفیت تولید بیش از ۳ میلیون تن گوشت مرغ در کشور وجود دارد این در حالی است که نیاز کشور در اوج مصرف هیچ‌گاه به ۲ میلیون تن نرسیده است.

صادرات مرغ به نفع تولید کنندگان است

به گزارش ایانا به نقل از خانه ملت، علی ابراهیمی، در خصوص صدور مجوز صادرات مرغ، اظهار داشت: با توجه به شرایط نرخ ارز صادرات محصولات تولید داخل صرفه اقتصادی مناسبی دارد و صادرات هر کالایی از ارزآوری بهتری نسبت به گذشته برخوردار است و تا حدودی بر روی بازار داخل اثر می‌گذارد اما این موضوع باعث نمی‌شود تا از صادرات جلوگیری کنیم.

صادرات انگیزه افزایش تولید را بالا می‌برد

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه درصورتی‌که قیمت مرغ پایین باشد تولیدکنندگان اقدام به جوجه ریزی نمی‌کنند و همین موضوع منجر به افزایش قیمت این محصول در بازار می‌شود، گفت: اگر بازار خارجی مطمئنی داشته باشیم تولیدکنندگان کشور با توان و انگیزه بیشتری اقدام به تولید می‌کنند.

صادرات مرغ خطر محسوب نمی‌شود

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه صادرات مرغ در درازمدت خطر محسوب نمی‌شود، ادامه داد: در حال حاضر ظرفیت تولید بیش از 3 میلیون تن گوشت مرغ در کشور وجود دارد این در حالی است که نیاز کشور در اوج مصرف هیچ‌گاه به 2 میلیون تن نرسیده و بیش از نیاز کشور پتانسیل تولید مرغ وجود دارد.

رئیس کمیته دام و طیور کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه اگر بازارهای خارجی را در اختیار تولیدکنندگان قرار دهیم و به آن‌ها اجازه مانور تولید داده شود به اشتغال و ارزآوری کمک می‌کنیم، تصریح کرد: قیمت گوجه‌فرنگی در بازار به مرز 7 هزار تومان نیز افزایش پیدا کرد اما این موضوع باعث نمی‌شود تا دلایل افزایش قیمت آن را صادرات بدانیم.

ممنوعیت صادرات، تأمین مصرف‌کننده از درآمد تولیدکننده است

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جلوگیری از صادرات به نحوی تأمین کردن مصرف‌کننده از محل درآمد تولیدکنندگان است، اضافه کرد: می‌توان میزان تولید کشور را برآورد و اجازه صادرات بخشی از آن را داد تا تعادل نسبی در قیمت‌ها ایجاد شود، با ممنوعیت صادرات نمی‌توان فشار گرانی‌ها به اقشار متوسط و کم‌درآمد جامعه را کاهش داد.

اقشار کم‌درآمد از طریق بن کارت حمایت شوند

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر اینکه می‌توان اقشار کم‌درآمد را از طریق کارت‌های اعتباری و بن کارت حمایت کرد، خاطرنشان کرد: اگر درآمد مردم را بالا نبریم نمی‌توانیم قیمت محصولات را پایین نگه‌داریم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید