Iranian Agriculture News Agency

کوچ زودهنگام عشایر بعد از بارندگی‌های شدید

مدیرکل امور عشایر کرمانشاه گفت: بارندگی‌ها شرایط ماندگاری عشایر در مناطق ییلاقی کرمانشاه را سخت کرده و عشایر استان به کوچ زودهنگام نیاز دارند.

کوچ زودهنگام عشایر بعد از بارندگی‌های شدید

به گزارش ایانا، حسن احمدی با بیان اینکه هنوز کوچ عشایر در استان آغاز نشده است، اظهار داشت: طبق تقویم زمان‌بندی کوچ از سوی سازمان جنگلها و مراتع، عشایر کرمانشاه باید از۳۰ آبان کوچ خود را آغاز کنند.به دلیل بارندگی‌های زودهنگام طی نشستی با دامپزشکی و جهاد کشاورزی استان تقاضای صدور مجوز کوچ از ۱۵آبان را داشتیم که تاکنون موافقت نشده است.  با توجه به شرایط جوی هوا عشایر تحمل ماندن در مناطق ییلاقی را ندارند و باید هر چه زودتر کوچ کنند.

احمدی اضافه کرد: عشایر استان در حال حاضر برای دریافت برگه خروج، آذوقه و علوفه برای کوچ به مناطق قشلاقی مراجعه می کنند اما هنوز مجوز انتقال دام صادر نشده است. از مجموع سه میلیون راس دام استان، ۱.۵ میلیون راس دام متعلق به عشایر استان است که ۳۵ درصد گوشت مورد نیاز استان را تامین می کنند.

او از پرداخت تسهیلات به عشایر خبر داد و افزود: تمام عشایر واقعی کوچ‌رو از محل صندوق اشتغال‌زایی روستایی عشایری تسهیلات دریافت می کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران، احمدی با بیان اینکه کارمزد این تسهیلات در نوار مرزی 4 درصد و در مابقی نقاط ۶ درصد است، خاطر نشان کرد: مدت بازپرداخت این تسهیلات پنج ساله است.

مدیرکل امور عشایر کرمانشاه با تاکید بر اینکه شرط دریافت این تسهیلات، کوچ‌رو  بودن عشایر است، بیان کرد: سقف این تسهیلات تا ۲۵۰ میلیون ریال است و پرداخت بیشتر از این میزان نیز با مصوبه کارگروه اشتغال استان امکان‌پذیر است. عشایر استان میتوانند برای دریافت این تسهیلات در سامانه "کارا " ثبت‌نام کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید