Iranian Agriculture News Agency

تولید 10تن قارچ دکمـه‌ای در قائم‌شهر

مدیر جهادکشاورزی قائم‌شهر گفت: مهرماه سال جاری 10 تن قارچ خوراکی به ارزش اقتصادی 700 میلیون ریال در این شهرستان تولید شد.

تولید 10تن قارچ دکمـه‌ای در قائم‌شهر

به گزارش خبرنگار ایانا در ساری، مجید جعفری اظهار کرد: مهر ماه سال جاری 10 تن قارچ خوراکی به ارزش اقتصادی 700 میلیون ریال در شهرستان قائم شهر تولید شد.

مدیر جهادکشاورزی قائم‌شهر با بیان اینکه 67 نفر بهره‌بردار قارچ در این شهرستان فعالیت دارند، افزود: یک واحد تولید قارچ  صنعتی و 66 واحد پرورش قارچ خانگی در این شهرستان فعالیت دارند.

وی هزینه احداث یک واحد تولید قارچ صنعتی را بالغ بر 10 میلیارد ریال و هر واحد پرورش قارچ خانگی در سطح میانگین 60 متر مربع با تولید سالانه 6 تن محصول با توجه به قیمت فعلی قارچ در بازار "هر کیلوگرم 7 هزار تومان"  420 میلیون ریال اعلام کرد.

جعفری درباره چگونگی پرورش این محصول اظهار کرد: قارچ دکمه‌ای برخلاف قارچ‌های صدفی برای تأمین غذای موردنیاز خود احتیاج به مواد دیگری به غیر از کاه در بستر کشت دارد که برای تهیۀ کمپوست باید در نظر گرفته شوند.

وی تصریح کرد: انواع کودهای حیوانی به عنوان مکمل‌های غذایی، انواع کنسانتره به عنوان افزودنی ها، مواد معدنی و کودهای ازته هستند که تحت شرایط خاص و طبق فرمول‌های تعریف شده تهیه و در فرآیند کمپوست‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید