Iranian Agriculture News Agency

نخستین نهاد مالی منطقه آزاد کیش تاسیس شد

ایانا- اقتصاد: مهمترین و اصلی‌ترین کارکرد وجود تالارهای منطقه‌ای ایجاد اطمینان و دسترسی افراد محلی به نهادهای مالی است. البته تالارهای منطقه‌ای موظف به ارائه کلیه خدمات بازار سرمایه به مشتریان هستند.

نخستین نهاد مالی منطقه آزاد کیش تاسیس شد

نخستین نهاد مالی بهش خصوصی منطبق بر قوانین منطقه آزاد در تالار بورس منطقه‌ای کیش افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایانا، علی صحرایی مدیرعامل بورس تهران در آیین افتتاح این نهاد مالی که هم زمان با نمایشگاه اینوکس (بورس، بانک، بیمه) در تالار منطقه‌ای کیش رخ داد در توضیح اهمیت تالارهای منطقه‌ای گفت: مهمترین و اصلی‌ترین کارکرد وجود تالارهای منطقه‌ای ایجاد اطمینان و دسترسی افراد محلی به نهادهای مالی است. البته تالارهای منطقه‌ای موظف به ارائه کلیه خدمات بازار سرمایه به مشتریان هستند.

او اضافه کرد: نهادهای مالی و حتی کارکنان تالارهای منطقه‌ای به عنوان سفیران بازار سرمایه و بورس هستند که در جهت توسعه بازار سرمایه کار می‌کنند.

مدیرعامل بورس تهران گفت: وجود تالار منطقه‌ای به عنوان یک مکان فیزیکی و در دسترس برای پاسخگویی به سهامداران و غیرسهامداران و ایجاد اطمینان اهمیت دارد.

صحرایی از جمله برنامه‌ها مهم و مشوق مردم برای رجوع به بازار سرمایه و تالارهای منطقه‌ای گفت: فرهنگ سازی تنها یک بخش از جلب توجه و مشارکت مردم است. اما رفتارهای عملی و برنامه‌هایی مانند تاسیس صندوق‌های قابل معامله (ETF) که هم اکنون در حال بررسی و برنامه‌ریزی برای آن هستیم بسیار موثر است.

او اضافه کرد: این رفتار و عملکردها می‌تواند منجر به ایجاد اشتغال و جذب سرمایه‌های جدید به خصوص در مناطق آزاد و مناطق کمتر توسعه یافته همجوار آن شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید