Iranian Agriculture News Agency

فرماندار شهرستان مرودشت خبر داد:

پرداخت مانده بدهی تسهیلات کشاورزان در 3 سال

رئیس کارگروه کشاورزی شهرستان مرودشت، از اجرای مصوبه امهال وام‌های کشاورزی در این شهرستان خبر داد و گفت: بر اساس این مصوبه، پرداخت مانده بدهی تسهیلات برای ۳ سال آینده تقسیط خواهد شد.

پرداخت مانده بدهی تسهیلات کشاورزان در 3 سال

به گزارش خبرنگار ایانا در شیراز، رهام پیکری در نشست کارگروه کشاورزی، آب و منابع طبیعی شهرستان مرودشت افزود: بر اساس این مصوبه پرداخت مانده بدهی تسهیلات بر عهده مشتری گذاشته شده است که توسط بانک و برای ۳ سال آینده تقسیط خواهد شد و سود این سه سال نیز محاسبه و پس از تامین اعتبار توسط دولت پرداخت خواهد شد.

پیکری، از اداره جهادکشاورزی و بانک‌های عامل خواست اطلاع رسانی صحیح در این خصوص انجام داده و در اسرع وقت جهت تشکیل پرونده متقاضیان اقدام کنند.

او اظهارکرد: با اجرای این طرح ممکن است فشارکاری بر روی بانک‌ها افزایش یابد که انتظار می‌رود بانک‌ها با سعه صدر این موضوع را به خوبی مدیریت کنند. در ادامه این جلسه فرماندار شهرستان مرودشت با انتقاد از کشت محصولاتی که به آب زیادی نیاز دارند، گفت: پیاز بهاره از محصولاتی است که آب زیادی مصرف می‌کند و به همین دلیل باید از کشت این محصول جلوگیری به عمل آید.

فرماندار شهرستان مرودشت، بیان کرد: علاوه بر اینکه اداره امور منابع آب باید به میزان برداشت از چاههای کشاورزی نظارت کرده و با افرادی که بیش از میزان مجاز برداشت می‌کنند برخورد کند جهاد کشاورزی نیز باید در زمینه تغییر الگوی کشت اقدامات جدی‌تری را انجام دهد.

گفتنی است در این نشست که با حضور بخشداران، روسای بانک‌ها و مدیران ادارات عضو کارگروه برگزار شده بود، علاوه بر امهال وام‌های کشاورزی و جلوگیری از کشت پیاز بهاره، در خصوص ارائه خدمات به یک طرح سرمایه‌گذاری احداث گلخانه نیز بحث و تبادل نظر صورت گرفته و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید