Iranian Agriculture News Agency

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی:

بیش از 300 هزار چاه غیرمجاز در کشور وجود دارد

ایانا-کشاورزی: بیش از ٣٠٠هزار حلقه چاه غیر‌مجاز در کشور وجود دارد و خارج شدن شبانه روزی خزانه‌های آب زیرزمینی در نتیجه منجر به آسیب منابع طبیعی و منابع مردم خواهد شد.

بیش از 300 هزار چاه غیرمجاز در کشور وجود دارد

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه باید آموزش‌های قرآنی در حوزه کشاورزی وارد شود، گفت: به طور مثال باید آلوده کردن آب به عنوان گناه بزرگ نشان داده شود.

به گزارش ایانا، سید رضا تقوی در همایش نقش فرهنگ دینی در اصلاح الگوی مصرف آب با تاکید بر اینکه از نظر  تبلیغات عقب هستیم، افزود: با این عقب‌ماندگی نمی‌توانیم ارزش منابع طبیعی را برای مردم و جوانان تشریح کنیم.

او ادامه داد: محیط زیست طبیعی، جایگاه انسان است و بهره وری از منابع طبیعی از جمله آب یکی از آن‌ها است.

تقوی با اشاره به وضعیت چاه‌های غیر مجاز کشور گفت: بیش از ٣٠٠هزار حلقه چاه غیر‌مجاز در کشور وجود دارد و خارج شدن شبانه روزی خزانه‌های آب زیرزمینی در نتیجه منجر به آسیب منابع طبیعی و منابع مردم خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی با تاکید بر اینکه اخلاق به معنی انتخاب بهترین روش برای مواجه با آب است، افزود: در فصل کم آبی نباید برای سود شخصی محصولات آب‌بر مانند هندوانه و برنج در مناطقی که با کمبود آب مواجه هستند، کشت شود.

او با تاکید بر ایجاد سمن‌ها و تشویق خیرین در راستای کمک به ترمیم منابع آبی شود، افزود: بهره‌گیری از اجتماعات مانند مدارس و مساجد برای تعیین اهمیت منابع آب و خاک ضروری است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید