Iranian Agriculture News Agency

بازخوانی پرونده یک زندانی جرایم غیرعمد

مددجوی اردبیلی گرفتار نوسانات بازار فروش دام شد

مرد اردبیلی که در کار خرید و فروش و کشتار دام بود، به علت نوسانات بازار فروش به صورت امانی و بیماری دامش، با مشکلات مالی روبرو شد و چشم انتظار کمک خیرین برای آزادی از زندان است.

مددجوی اردبیلی گرفتار نوسانات بازار فروش دام شد

به گزارش ایانا به نقل از  ایسنا، مهدی از سال 1389 به همراه پدرش در روستایی در یکی از شهرهای استان اردبیل به کار قصابی و دامداری مشغول بود و از روی اعتماد به مشتریان که بیشتر آنها عشایر همان منطقه بودند اقدام به فروش امانی گوشت و دام زنده بدون دریافت چک یا سفته می‌کرد و به گفته پدرمددجو روزانه تا سقف 4 میلیون تومان خرید و فروش گوشت و دام زنده داشتند. پدرمددجو از دامداران بزرگ و شناخته شده شهرستان پارس آباد است و حدود 800 راس گوسفند در سال 1390 به مبلغ 320 میلیون تومان (به صورت چک) خریداری و در دامداری خود نگهداری می کرد که بر اثر شیوع یک نوع بیماری به نام پی پی آر که یک بیماری خطرناک است بسیاری از دام های آن نواحی از جمله بیش از 400 راس از دام های پدرمددجو به این نوع بیماری مبتلا و تلف شدند و بدلیل اینکه دامداری در این نواحی به صورت سنتی است و دام ها بیمه نیستند، دامداران با زیان مالی شدید مواجه شدند و سرمایه خود را از دست دادند.

شیوع بیماری پی پی آر موجب افزایش واردات دام از کشورهای همسایه شد و قیمت دام در داخل کشور کاهش چشم گیری یافت و خانواده مددجو با دریافت تسهیلات بانکی از بانک های صادرات، سپه، مهر و هم چنین فروش یک قطعه زمین تجاری و دام های باقی مانده خود به زیر قیمت بازار بخش زیادی از بدهی های مشترک شان را پرداخت کردند و در حال حاضر هیچ گونه اموال منقول و غیرمنقول از خود ندارند و تمامی سرمایه خود را از دست داده اند و همسر این مددجو نیز تحت پوشش کمیته امداد است. همچنین مددجو 28 ساله و متاهل و دارای دو فرزند است و تهی دست و از طبقه کم درآمد جامعه است و درآمدی جز دریافتی یارانه دولتی ندارد و سزاوار دریافت کمک از ستاد دیه است.

لازم به ذکر است به دلیل اینکه منطقه نگهداری دام ها در کوهستان است و دسترسی به دامپزشک در آن زمان امکان پذیر نبوده گواهی دامپزشک در پرونده موجود نیست.

بر اساس این گزارش، مهدی به علت محکومیت های مالی وچک و تمامی خسارات قانونی طی احکام صادره از شعب حقوقی دادگاه اردبیل از تیرماه سال 95 در زندان اوین محبوس است و طبق اعلام واحدهای اجرای احکام مدنی، مجموع آخرین مانده بدهی نامبرده با به شمار آوردن اصل خواسته و خسارت تاخیر و تادیه براساس شاخص تورم سال جاری مبلغی بیش از 197 میلیون تومان است. در همین راستا مددکاری ستاد دیه استان اردبیل با شاکی پرونده ها وارد مذاکره شد و در نهایت مبلغی بیش از 72 میلیون تومان گذشت رضایت مندانه با به شمار آوردن تاخیر تادیه و هزینه های دادرسی و حق الوکاله از شکات پرونده ها دریافت شد. توان پرداختی مددجو حدود 22 میلیون تومان است که پس از کاستن آن، مانده بدهی نامبرده در کل مبلغی معادل 125 میلیون تومان است.

بر اساس این گزارش، نیکوکارانی که تمایل دارند یاری‌گر این مددجویان نیازمند باشند، می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب‌های ستاد دیه کشور به‌قرار ۷۴/۷۴ بانک ملت شعبه مستقل مرکزی، 7777 بانک تجارت شعبه مرکزی، 8888 بانک صادرات شعبه مرکزی یا 55555 بانک ملی واریز کرده و برای اختصاص مبلغ پرداختی جهت آزادی این فرد یادشده فیش‌ پرداختی را با تحریر موضوع کمک انجام‌شده به شماره 88916011 دورنگار کنند. روابط عمومی ستاد دیه با تلفن تماس 15 88916012 پاسخگوی سؤالات شما در این زمینه خواهد بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید