Iranian Agriculture News Agency

ساخت سیلوی گندم درشهرستان کارون

سرپرست اداره تعاون روستایی شهرستان کارون گفت: طرح عملیات ساخت سیلوی فلزی 30هزارتنی درمرکزخرید سویسه واقع در شرکت تعاونی روستایی انقلاب در دستور کارقرار گرفت.

ساخت سیلوی گندم درشهرستان کارون

سیدعباس موسوی امین در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا در اهواز؛ هدف از  ساخت سیلوی فلزی درشهرستان کارون را ایجاد امکان ذخیره‌سازی گندم تولید شهرستان با توجه به ظرفیت بالای تولید گندم این منطقه دانست و گفت: بالا بودن آبهای زیرزمینی باعث شد که در انتخاب نوع سیلو سازه فلزی ترجیح داده شود.

موسوی امین گفت: از دیرباز یکی از دغدغه‌های اساسی شرکت تعاونی روستایی، ساخت سیلوی ذخیره گندم و جلوگیری از ذخیره گندم در انبارهای غیراستاندارد در زمان برداشت و خرید گندم از اعضاء بوده و اکنون عملیات ساخت این سیلو با همت اعضای این شرکت و مشورت با پیمانکار متخصص در دستور کار قرار گرفته است .

او به نحوه تامین اعتبار موردنیاز پروژه اشاره و افزود: اعتبار موردنیاز برای ساخت این سیلو حدود 150 میلیارد ریال از تسهیلات بانکی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و مابقی از سرمایه شرکت تأمین خواهد شد.

به گفته او، با بهره‌برداری ازاین سیلوفلزی ظرفیت نگهداری گندم این شهرستان به بیش از50 هزارتن خواهدرسید.

موسوی امین، ساخت سیلوهای گندم درشهرستانهای مختلف را یک سرمایه‌گذاری زیربنایی برای بخش کشاورزی استان خواند وگفت: صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی برای تبدیل شدن کشاورزی معیشتی به کشاورزی اقتصادی ضرورتی انکارناپذیر است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید