Iranian Agriculture News Agency

مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اعلام کرد:

رعد و برق و باد شدید در راه ایران

از فردا در استان‌های نوار شمالی کشور، برخی نقاط شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی کاهش نسبی دما، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید خواهیم داشت.

رعد و برق و باد شدید در راه ایران

به گزارش ایانا، به نقل از روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، احد وظیفه، مدیریت پیش‌بینی و هشدار این سازمان با اشاره به رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت از یکشنبه در مناطق شمال‌غرب، غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و بارش باران در استان‌های ساحلی خزر، گفت: شدت بارش در این روز در استان‌های اردبیل، آذربایجان‌شرقی، شمال آذربایجان‌غربی، شرق کرمانشاه، غرب همدان، جنوب کردستان و شمال لرستان است.

به گفته او، در استان‌های ساحلی خزر بارش باران و در برخی نقاط اردبیل، شمال آذربایجان غربی و شرقی، ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات زاگرس مرکزی رگبار و رعد و برق پیش‌بینی نمود.

بنابراین گزارش، مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور از ظهر دوشنبه با نفوذ جریانات شمالی ضمن کاهش نسبی دما در استان‌های نوار شمالی، در سواحل شمالی، برخی نقاط شمال غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، شمال همدان، شمال استان مرکزی و برخی نقاط کردستان و از اواخر وقت در برخی نقاط خراسان رضوی و یزد رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد.

این مسئول از ابر، وزش باد شدید موقت، رگبار و رعد و برق در ساعات بعدازظهر روز شنبه در برخی نقاط فارس، غرب کرمان و شمال هرمزگان؛ روز یکشنبه در شرق فارس، برخی نقاط چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه‌و‌بویراحمد و روز دوشنبه در برخی نقاط کرمان رشد خبر داد.

وظیفه شدت بارش را شنبه در جنوب و شرق فارس و غرب کرمان و روز دوشنبه در نواحی مرکزی کرمان اعلام نمود.

او شنبه در شرق کشور به ویژه منطقه زابل و روز دوشنبه علاوه بر این منطقه در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک پیش‌بینی نمود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید