Iranian Agriculture News Agency

بازار های جایگزین فعال شدند

صعود قیمت طلا در مقابل کاهش نرخ ارز

ایانا- اقتصاد: هرچند که بازار طلا روند صعودی داشت بازار ارز در بیشت ارزها روند نزولی طی کرد. به نظر می‌رسد که کاهش قیمت ارز با سرمایه‌گذاری در بازار طلا تا حدودی جبران شده است.

صعود قیمت طلا در مقابل کاهش نرخ ارز

بازار طلا و ارز پس از سه روز تعطیلی و رخوت یک هفته‌ای با روند کاهش شروع به فعالیت کرد. حتی آغاز سال تحصیلی و شروع هفته نیز تاثیر چندانی در فعال شدن بازار یا افزایش قیمت‌ها نداشت هرچند که به طور سنتی آغاز سال تحصیلی یا شروع هفته فعالیت‌های اقتصادی همیشه مشوق بازار است، اما تاثیری مثبتی در بازار نداشت. هرچند که بازار طلا روند صعودی داشت بازار ارز در بیشت ارزها روند نزولی طی کرد. به نظر می‌رسد که کاهش قیمت ارز با سرمایه‌گذاری در بازار طلا تا حدودی جبران شده است.

به گزارش ایانا، با آغاز فعالیت بازار بین‌المللی، قیمت انس جهانی طلا (با وجود تعطیلات) با حدود 30 تا 34 سنت افزایش به 1199.44 دلار رسید.  

اما طلا در بازار داخلی با نوسان‌های زیاد و روندی بیشتر صعودی شروع به فعالیت کرد به طوریکه گرم طلای 18 عیار با 73 هزارو 900 تومان افزایش نسبت به روز پیشین فعالیت بازار به 401 هزارو 480 تومان رسید.  

در بازار سکه به خصوص در بخش سکه تک‌فروشی رشد قابل ملاحظه‌‌ای مانند روزهای پیش از تعطیلات را تجربه نکرد به طوریکه سکه طرح قدیم (امامی) با حدود 10 هزار تومان افزایش به چهار میلیون و 511 هزار تومان و هر قطعه سکه طرح جدید (بهار آزادی) با 10 هزار تومان افزایش به چهار میلیون و 185 هزار تومان افزایش یافت. البته در بخش‌های دیگر بازار طلا نیز تغییر چندانی رخ نداد.

اما بازار ارز در شروع فعالیت بازار با روندی نه چندان مثبت داشت. دلار در بازار آزاد با حدود 148 تومان کاهش 14 هزار و 440 تومان معامله شد (قیمت میانگین دلار 14 هزار و 348 تومان بود)  اما قیمت دلار در سامانه سنا (خرید) 13 هزار و 874 تومان و فروش 11 هزارو 749 تومان که نسبت به روز ماقبل فعال بازار تغییری را نشان نمی‌داد.

البته بقیه ارزهای موجود رد بازار نیز روند قیمتی کاهش داشتند قیمت هر یورو با حدود 78 تومان کاهش 16 هزارو 948 تومان، پوند با 329 تومان کاهش به قیمت 18 هزارو 852 تومان، هر درهم امارات با 52 تومان کاهش با قیمت سه هزارو 929 تومان و هر لیتر ترکیه با شش تومان کاهش به قیمت دو هزار و 296 تومان معامله شد.

ضمن اینکه بازار سهام نیز با افزایش شروع به فعالیت کرد و در پایان فعالیت نیز افزایشی بسته شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید