Iranian Agriculture News Agency

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

دانشگاه‌ها ساماندهی می‌شوند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در هفتمین روز از هفته دولت، ظهر امروز پنج شنبه در جمع مدیران و رؤسای دانشگاه‌ ها و مؤسسات آموزش عالی قوچان گفت: دانشگاه ها ومراکز آموزش عالی کشور در شهرهای مختلف ساماندهی می شوند.

دانشگاه‌ها ساماندهی می‌شوند
به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت علوم، در این نشست غلامی با بیان اینکه در کشور ۲ هزار و ۸۵۶ دانشگاه و مرکز آموزش عالی فعال بود که در حال حاضر به ۲ هزار و ۳۰۰ مرکز رسیده و این مراکز در حال ساماندهی و تجمیع هستند، گفت: در این راستا به دنبال افزایش کیفیت واحدهای دانشگاهی هستیم و دانشگاه های اصلی در استان ها باید به واحدهای کوچک تر برای افزایش کیفیت کمک کنند. همچنین ایجاد دانشکده و دانشگاه برای وزارتخانه‌ها و سازمان‌های اجرایی ممنوع است و پژوهشکده‌های وابسته نیز مجاز به‌پذیرش دانشجو نیستند.
به گفته او، در راستای ماموریت گرا شدن دانشگاه ها باید برنامه ۵ ساله هر واحد دانشگاهی به تصویب هیئت امنای آن مجموعه برسد که تاکنون بیشتر دانشگاه های کشور این مهم را به انجام رسانده اند.
وی در ادامه با اشاره به بازنگری در برخی سرفصل ها و رشته های دانشگاهی تصریح کرد: تاکنون صدها عنوان درسی در وزارت علوم بازنگری شده و برخی دوره های دانشگاهی نیز به دلیل عدم کاربردی بودن متوقف شده است. همکاری وزارت علوم به منظور حل مشکلات اجتماعی با وزارت کشور در حال انجام است و پایان نامه های دانشجویی به سمت حل مشکلات اجتماعی هدایت می شوند تا برخی از گره ها با همکاری دانشگاه ها باز شوند. علاوه بر این توافق نامه هایی نیز با سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت نفت و صنایع دفاعی به امضا رسیده تا از ظرفیت دانشگاه ها برای پیشبرد اقدامات این نهادها استفاده شود.
غلامی گفت: ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه در برنامه وزارت علوم قرار دارد و ایجاد فرصت مطالعاتی برای استادان و دانش آموختگان مقطع دکترا دربخش صنعت با وزارت صنعت، معدن و تجارت مورد توافق قرار گرفته است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید