Iranian Agriculture News Agency

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفتگو با ایانا:

فرانسه در عمل تابع تحریم های آمریکا است

دستگاه دیپلماسی باید تعهدات فرانسه به ایران را مطالبه کند

نماینده ورامین و پیشوا معتقد است با توجه به حجم مراودات اروپا با آمریکا و نسبت آن با ایران طبیعی است که اروپا مراودات خود با آمریکا را فدای مروداتش با ایران نکند.

فرانسه در عمل تابع تحریم های آمریکا است

سید حسین نقوی حسینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفتگو با ایانا در خصوص سنگ اندازی فرانسه پیش پای دامداران ایرانی اظهار داشت:« اروپایی ها در اعلام موضع از برجام دفاع می کنند و می گویند ما خواهان حفظ برجام هستیم. اما این سیاست اعلامی آنها است. سیاست عملی آنها نیست.»

او با بیان اینکه شرکت های فرانسوی در اقدام عملیاتی از تحریم های آمریکا تبعیت می کنند و در سیاست های اعلامی می گویند ما تبعیت نمی کنیم و برای حفظ برجام تلاش می کنیم.»

نقوی حسینی اظهار داشت:« ما هیچ اقدام عملی از سوی اروپا در خصوص برجام نمی بینیم.»

نمایند ورامین و پیشوا تصریح کرد:« اینکه اروپا از جمله فرانسه اقدام عملی نمی کند، برای ما روش است .»

او با بیان اینکه فرانسه نمی تواند مقابل آمریکا بایستند گفت:« کل کشورهای اروپایی با آمریکا 450 میلیارد دلار مراوده دارند، در حالی که کل اروپا با ایران 15 میلیارد دلار مراوده دارد و این طبیعی است که نمی توانند 450 میلیارد دلار را فدای 15 میلیارد دلار کنند.»

نقوی حسینی دلیل دوم این رفتار فرانسه را چند ملیتی بودن شرکت های فرانسوی دانست و گفت:« شرکت فرانسوی است اما سرمایه گذار آن ممکن است آمریکایی باشد چرا که آمریکایی ها بیشتر سهام این شرکت ها را دارند، لذا نمی توانند در مقابل تصمیات دولت فرانسه متعهد شوند و به همین جهت دولت فرانسه در عمل نمی تواند کاری انجام دهد.»

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد:« دستگاه دیپلماسی باید تعهدات دولت مقابل را دنبال کند. وقتی دولتی تعهد داده است و جلوی این تعهد را امضا کرده است و جز تحریم ها هم نیست باید این تعهدات را مطالبه کرد.»

او با اشاره به اینکه ارسال دام زنده چه ربطی به مسائل هسته ای و حقوق بشر دارد از دستگاه دیپلماسی خواستار شد به طور جد دنبال مطالبه جمهوری اسلامی ایران از دولت فراسنه باشد.»

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید