Iranian Agriculture News Agency

معاون امور ساماندهی وزارت ورزش‌وجوانان خبر داد:

محصولات کشاورزی جوانان ایرانی رقیب صنایع غذایی دنیا

معاون امور ساماندهی وزارت ورزش‌وجوانان از ارائه خدمات رایگان در دفاتر مشاوره ازدواج و خانواده وزارت ورز ش و جوانان در طول هفته ازدواج خبر داد.

محصولات کشاورزی جوانان ایرانی رقیب صنایع غذایی دنیا

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت ورزش، محمد مهدی تند گویان با بیان این مطلب  گفت: «اصل موضوع جوانان که اشتغال است با یک درصد بسیار خوبی در کشور حل خواهد شد. البته سایر سازمان هایی که باید در کنار ما قرار گیرند باید پا به پای ما گام بردارند. راهکار برون رفت از وضعیت بیکاری و ایجاد اشتغال از جوانان، ایجاد تشکل های مردم نهاد است.

به گفته او، در حال حاضر حدود 2 هزار ثمن وجود دارد که در همین دولت شکل گرفته است. در آغاز دولت یازدهم تنها 50 تشکل بود که در عرصه های مختلف فعالیت می کردند و حال به 2 هزارتا رسیده است. در ده ماه گذشته 23 درصد افزایش داشته‌ایم. اگر مردم تشکل های ما را بشناسند، به ما و جوانان بسیار کمک خواهد شد.
تندگویان ادامه داد: از موضوعات مربوط به آسیب های اجتماعی مثل زنان سرپرست خانوار، کودکان کار، تا موضوعات اقتصادی و موضوعات کشاورزی و دام پروری تا موضوعات علمی پژوهشی مثل رصدخانه، تشکل وجود دارد. یکی از تشکلات معاونت در مورد رصدخانه است که جزو پیشرفته ترین رصدخانه های محسوب می شود. همه تشکلات ما بدون حمایت دولت شروع بکار کرده اند.
معاون امور ساماندهی وزارت ورزش‌وجوانان با شاره به اینکه حمایت وزارت ورزش و جوانان به صورت وام و تسهیلات است، گفت: هفتاد نفر از جوانان در این رصد خانه مشغول بکار هستند. این محل در کنار مجتمع اقامتی هتل و در کنار یک رستوران گردان ساخته شده است. این تشکل جذب توریست و فضای علمی پژوهشی فوق العاده ایده‌آلی ایجاد کرده است. با افتخار اعلام می کنم که چندین سال است که در ماه مبارک رمضان موضوع استهلال مطرح نمی شود. یکی از محل هایی که دفتر رهبری از آن استعلام می‌کند، رصدخانه ماست.
 
تندگویان اضافه کرد: جوانان بخش کشاورزی در بسیاری از روستاها محصولات کشاورزی را صادر می کنند و در نمایشگاه های صنایع غذایی جهان شرکت می کنند. جوانان در موضوعات هنری ورود و تولید محتوای هنری می کنند. بسیاری از خیریه ها خصوصا در موضوع ازدواج در تشکلات ما هستند و با حالت های مختلف تأمین جهیزیه، مسکن، اشتغال و ... برای جوانان تازه ازدواج کرده، می کنند. فعالیت های ما عملیاتی است و شعار نیست.»
معاون امور ساماندهی جوانان گفت: «اتفاق بسیار بزرگی که سال گذشته انجام شد و اتفاق بی نظیری بود، این است که دولت تصمیم گرفت وام ازدواج را افزایش دهد. این تصمیم عملیاتی شد. سال گذشته از مجموع 100 درصدی که در نوبت بودند 92 درصد پرداخت انجام شد. 1 میلیون و 175 هزار و 284 نفر وام دریافت کردند. این وام ده میلیونی سال گذشته در یک اقدام ضربتی پرداخت شد. بانک مرکزی و 17 بانک عامل واسطه شدند تا این اقدام بزرگ به سرانجام برسد. افراد به سایت مراجعه و ثبت نام می کنند و اگر بتوانند ضمانت های بانکی شان را فراهم کنند، یک ماهه وام خود را دریافت خواهند کرد. آمار مراجعه کنندگان به سایت به میزانی بالا است که گاهی اوقات نمی توانیم کار خود را انجام دهیم.
 
وی افزود: خبر خوب این است که آمار ازدواج افزایش یافته و همچنین انگیزه برای ازدواج بالا رفته و ترویج پیدا کرده است. از اول سال تاکنون 380 هزار نفر وام 15 میلیون تومانی دریافت کردند. 30 میلیون تومان به یک زوج داده و آمار نشان می دهد همین در افزایش آمار ازدواج تأثیرگذار بوده است. ابتدای دولت فعلی 7 دفتر مشاوره ازدواج و خانواده در کل کشور وجود داشت اما امروز 200 دفتر داریم. سال گذشته حدود 250 هزار نفر جوان آمدند و دوره دیدند
به گفته تندگویان، دوره اول و آموزش اولیه هم رایگان است. آمار می‌گوید 57 درصد از مراجعان مجرد بودند و 42 درصد از آن متأهل، که ممکن است مشکلی برایشان پیش آمده باشد. یعنی حدود 60 درصد از مجردان ما یاد گرفتند که قبل از ازدواج مشورت بگیرند. این فرهنگ باید نهادینه شود. 60 درصد جوانان مجرد ما یاد گرفتند و انتخاب کردند و دوست دارند که به دفاتر ما مراجعه کنند همین برای ما افتخار است. این هفته کل دفاتر ما در سراسر کشور رایگان بودند و هرکسی که در این هفته (دوشنبه) تا پایان دوشنبه دیگر به دفاتر ما مراجعه کند به صورت رایگان کاملا در خدمتشان هستیم.»
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید