Iranian Agriculture News Agency

نماینده مردم ایلام در گفت‌و‌گو با ایانا:

بارونق کشاورزی، مهاجران به‌خانه‌ برمی‌گردند

افزایش مهاجرت‌ها در برخی از استان‌های کشور و خالی از جمعیت شدن نقاط مرزی، نگرانی‌های امنیتی ایجاد کرده است. نماینده مردم ایلام به ایانا خبر داده است که اجرای یکی از طرح‌های وزارت جهاد کشاورزی باعث بازگشت مهاجران ایلامی به روستاهای خود شده است.

بارونق کشاورزی، مهاجران به‌خانه‌ برمی‌گردند

جلال میرزایی، نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی، به خبرنگار اجتماعی ایانا گفت: «سیاست‌گذاری در حوزه مهاجرت نیازمند ارائه اطلاعات آماری جامع و به تفکیک شهرستان‌ها است. اگرچه اطلاعات دقیقی ارائه نشده است اما براساس مشاهدات ما مهاجرت در شهرستان مرزی دهلران به علت بهبود نسبی وضعیت کسب و کار و رونق بخش کشاورزی، کم است.»

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش مهاجرت در برخی شهرستان‌های استان ایلام گفت: «مهاجرت در شهرستان‌های آبدانان و مهران زیاد بوده است تا جایی که برخی از روستاها که پیش‌تر دارای کد روستا بودند، طی چند سال اخیر کاملاً از جمعیت خالی شده‌اند.»

نماینده مردم ایلام و ایوان و سیروان و چرداول و مهران درباره اقدامات صورت‌گرفته برای ماندگاری جمعیت استان ایلام گفت: «با تلاش‌های وزارت جهاد کشاورزی سامانه گرمسیری اجرایی شد و با توجه به تاثیرات مثبت آن در کسب‌و‌کار مردم، برخی از مهاجران ایلامی به روستاهای خود بازگشتند.»

سامانه گرمسیری طرحی عمرانی است که با آب‌رسانی به زمین‌های مناطق غربی کشور _مانند کردستان و ایلام و خوزستان_ هدف توسعه و رونق کشاورزی را دنبال می‌کند. این طرح به همت وزارت جهاد کشاورزی از بهار 1397 اجرایی شد.  

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید