Iranian Agriculture News Agency

وزیر علوم خبر داد

ابقای دوتابعیتی‌ها علمی در فضاهای تحقیقاتی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بکارگیری ها دو تابعیتی ها یکی به معنای سپردن مسوولیت و مدیریت است و دیگری در مسائل علمی و تحقیقاتی مطرح است که اگر اینها را تفکیک کنیم برای توسعه علمی مشکلی پیش نمی آید.

ابقای دوتابعیتی‌ها علمی در فضاهای تحقیقاتی
به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، منصور غلامی عصر دیروز، در حاشیه مراسم گرامیداشت سی و هشتمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی در پاسخ به این سوال که با توجه به تصویب ممنوعیت به کارگیری مدیران دوتابعیتی در دولت از یک سو و فرصت استفاده از آنها در زمینه های علمی و تحقیقاتی با توجه به تحریم ها، وزارت علوم با چالش چگونه مواجه می شود، گفت: این دو باید از هم تفکیک شود.
وزیر علوم با بیان این که امیدوارم مصوبه ممنوعیت به کارگیری دو تابعیتی ها در حوزه های علمی مشکلی پیش نیاورد، افزود: کار علمی با کار مدیریتی باید تفکیک شود تا در فضاهای علمی و تحقیقاتی بتوانیم از این فرصت استفاده کنیم و به نظر می آید که در مصوبه ای جدا این مساله دیده شده باشد.
غلامی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اعلام بیکاری یک میلیون نفر از سوی وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به دنبال اعمال تحریم ها، در این زمینه که این مساله آیا می تواند وزارت علوم و موسسه های زیر مجموعه را متاثر از خود کند، تصریح کرد: موسسه های زیر مجموعه وزارت علوم خیلی درگیر این بحث نیستند. ما نگران جوانان و تحصیل کرده هایی هستیم که علم و دانش پیدا کرده اند و فناوری یاد گرفته اند امید است در این فرآیند آسیب نبینند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید