Iranian Agriculture News Agency

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین خبر داد:

تجهیز دو هزار هکتار اراضی به سامانه نوین آبیاری

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین، از تجهیز دو هزار هکتار زمین کشاورزی استان از ابتدای امسال تاکنون به سامانه نوین آبیاری خبر داد.

تجهیز دو هزار هکتار اراضی به سامانه نوین آبیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در قزوین، منوچهر حبیبی در سومین جلسه ستاد سامانه نوین آبیاری استان افزود: دو ماموریت مهم و ویژه در بخش کشاورزی استان وجود دارد که یکی از آنها شتاب در اجرای سامانه نوین ابیاری که ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

او اظهار کرد: به واسطه کم بارشی و تغییر اقلیم که در حال حاضر صورت گرفته باید به این سمت و سو حرکت کنیم و سامانه نوین آبیاری را در استان و کشور به جد اجرا کنیم.

حبیبی تصریح کرد: جهاد کشاورزی مکلف شده در سال جاری 10 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان را به سامانه نوین آبیاری تجهیز و اجرا کند که از ابتدای سال جاری تاکنون  دو هزار هکتار آن اجرا و 8 هزار هکتار مابقی نیز  تا پایان سال عملیاتی شود.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: با هماهنگی و ارتباط متقابل دستگاه‌های اجرایی آب و جهاد کشاورزی و فرمانداران استان؛ باید اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی استان تسریع یابد .

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین در ادامه گفت: یکی دیگر از اولویت‌های استان در بخش کشاورزی ؛ توسعه سیستم‌های گلخانه‌ای است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید