Iranian Agriculture News Agency

در راستای افزایش صادرات صورت گرفت؛

افزایش 10 هزار تنی تولید میگو در سال جاری

ایانا-کشاورزی: کشور ویتنام یکی از کشورهای هدف برای صادرات میگوی پرورشی کشور است و کشورهای دیگری نیز مانند چین، اسپانیا و روسیه نیز مقصد میگوهای پرورشی ایران هستند.

افزایش 10 هزار تنی تولید میگو در سال جاری

رئیس گروه امور بین‌الملل سازمان شیلات در خصوص دیدار سفیر ویتنام و رییس سازمان شیلات کشور گفت: در این دیدار بر گسترش همکاری‌های دو کشور تاکید شده است.

مرتضی مهران پور با بیان اینکه کشور ویتنام یکی از کشورهای هدف برای صادرات میگوی پرورشی کشور است، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه کشاورزی ایانا افزود: البته کشورهای دیگری نیز مانند چین، اسپانیا و روسیه نیز مقصد میگوهای پرورشی ایران هستند.

مهران پور با اشاره به اینکه معمولا میگوهای پرورشی در داخل کشور طرفداران زیادی ندارند، گفت: در جنوب ایران نیز که مصرف این محصول بالاست از میگوی دریایی برای خوراک استفاده می‌کنند.

رئیس گروه امور بین‌الملل سازمان شیلات  با بیان اینکه در سال گذشته صادرات محصولات آبزیان بیش از 507 میلیون دلار بوده، افزود: تراز تجاری این بخش نیز 347 میلیون دلار بوده است.

او با تاکید بر اینکه در سال جاری نیز میزان تولید میگو در حدود 10هزار تن افزایش یافته است، گفت: در مهرماه در حدود 40هزار تن برداشت میگوی پرورشی صورت می‌پذیرد و با وضعیت نوسان دلار می‌تواند ارزآوری بالایی برای کشور در بر داشته باشد.

او با بیان اینکه برای صادرات نیاز به موافقت‌نامه همکاری در زمینه بهداشت دام و دامپزشکی  وجود دارد، گفت: این موافقت‌نامه تا پایان سال 2017 میلادی بین ایران و کشور ویتنام وجود داشت و درصدد هستیم، آن را تا اواخر سال 2018 تمدید کنیم.

پدیدآورنده:ساناز بردبار

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید