Iranian Agriculture News Agency

بنایی در نطق میان دستور:

انتقال آب از دریای عمان وارد فاز اجرایی شود

عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد که در جنگ اقتصادی باید متناسب با جنگ آرایش اقتصاد را شکل داد اما در اقتصاد کشور آرایش جنگی وجود ندارد.

انتقال آب از دریای عمان وارد فاز اجرایی شود

به گزارش گروه سیاسی ایانا، حمید بنایی در نطق میان دستور خود اظهار داشت: امسال در پایان چهلمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی به سر می بریم، انقلابی که نهال و درخت آن با خون هزاران شهید آبیاری شد و امروز حفظ، صیانت و پاسداشت آن به گردن تک تک ما کسانی است که مردم به ما برای اجرای عدل و راهبری و اندیشه در اداره مملکت اعتماد کردند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: یادمان نرفته که در همان ابتدای انقلاب دشمنان ایران از اتمام انقلاب سخن می گفتند و این جنگ روانی از اولین روزهای انقلاب تا کنون ادامه داشته است، دشمنان قسم خورده، ابتدا از جنگ روانی و مایوس کردن مردم و نیروهای انقلابی وارد شدند و این توهم و پیش گویی غلط با وجود برنامه های دشمن برای فروپاشی انقلاب به دلیل نشناختن مردم ایران و ماهیت انقلاب اسلامی بود.

نماینده مردم گناباد در مجلس دهم شورای اسلامی بیان داشت: در مرحله بعد وارد جنگ اقتصادی شدند و پس از آن برنامه مقابله با پیشرفت و اقتدار علمی کشور را دنبال کردند، اما پاشنه آشیل در مسئله اقتصادی به زانو درآوردن کشور از لحاظ اقتصادی  عقب ماندن و پس راندن کشور در زمینه اقتصادی بود که به فلج پایه های اقتصادی منتهی شود.

چرا نمی خواهیم قبول کنیم وارد جنگ تمام عیار اقتصادی شده ایم؟

او ادامه داد: در این بین آمریکایی ها برای اینکه بتواند در جنگ اقتصادی دست برتر را به همراه داشته و  ساز وکارهای اجرایی آن را پیاده کنند نیاز به اتاق عملیات جنگ اقتصادی علیه ایران داشتند که شامل وزارت خزانه داری آمریکا، وزارت خارجه و سازمان اطلاعات آمریکا بود؛ اما باید امروز سوال کرد که متقابلا اتاق جنگ ایران در کجا است؟ چرا نمی خواهیم قبول کنیم وارد جنگ تمام عیار اقتصادی شده ایم؟ آرایش نظامی ما در کجا می خواهد شکل بگیرد؟

بنایی بیان داشت: متاسفانه با همه توصیه هایی که رهبر انقلاب در این زمینه داشته است تمام اقدامی که اتاقی جنگ آمریکا علیه ایران انجام داد، آمایش اقتصادی کشور تغییر خاصی نسبت به گذشته نکرده است. انتظار می رود که با توجه به جنگ اقتصادی اقدامات مهمی در راستای کاهش وابستگی و نظام اقتصادی جهان در ایران صورت گیرد که تا کنون محقق نشده است.

این نماینده مجلس با انتقاد از شکل گیری اقدامات مقابله ای عنوان کرد: حتی اقدامات پدافندی در مقابله با تحریم ها به کندی و در بیشتر موارد بعد از مشاهده شدن آثار تحریم ها صورت می گیرد،  منظور از اقدامات پدافندی کارهایی مانند کاهش استفاده از شبکه سوئیفت یا پیگیری پیمان های پولی دو جانبه است که می تواند تا حد زیادی ضربه پذیری نظام بانکی ایران را نسبت به تحریم ها کاهش دهد، پیمان پولی هم هزینه های اعمال تحریم را برای آمریکا افزایش می دهد و هم قدرت رصد و اشراف را به چالش می کشد.

در اقتصاد کشور آرایش جنگی وجود ندارد

او گفت:  بنابراین در جنگ اقتصادی باید متناسب با جنگ آرایش اقتصاد را شکل داد اما در اقتصاد کشور آرایش جنگی وجود ندارد، باید همه مسئولین و نخبگان کشور باید به این باور برسند ریشه اصلی ما در جنگ اقتصادی درونی است  و تنها  با اتکا به درون مرتفع می شود.

عضو کمیسیون عمران با بیان اینکه در این جنگ مردم صحنه گردان اصلی ماجرا خواهند بود، اظهارداشت: در جنگ هشت ساله رفتار، منش ، اخلاق و همراهی مردم با مسئولان و تحملی سختی ها منجر شد یک وجب از کشور به دشمن داده نشود امروز هم ما نیاز به همان اخلاق، منش و صبوری مردم داریم و در کنار آن به جوانان اعتماد بیشتری خواهیم کرد، که نشانه کوچکی از این اعتماد تصویب قانون چند روز گذشته مجلس در منع به کارگیری بازنشستگان در اداره کشور تبلور پیدا کرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه آغاز دهه پنجم انقلاب خداحافظی پدربزرگان و پیرمردان در اداره کشور خواهد بود ادامه داد: آنها باید در کنار زمین راهبر و کمک کننده نسل جدیدی باشند که به تعالی ناظم جمهوری اسلامی خواهند پرداخت، از دولت می خواهیم پس از تایید منع به کارگیری بازنشستگان از سوی شورای نگهبان با مسئولان بازنشسته خداحافظ کند و نیروهای تازه نفس را به زمین بفرستد.

انتقال آب دریای عمان وارد فاز اجرایی شود

او تاکید کرد: نیروهای تازه نفس در کنار نیروهای پخته و باتجریه باید راه حلی برای بحران آب، اشتغال و اقتصاد در کشور بیاندیشند، بحران آب در شرق کشور بسیار جدی تر است، موضوع انتقال آب دریای عمان به استان های شرق کشور باید جدی تر پیگیری شود و از فاز کاغذی وارد فاز اجرایی شود. در همین راستا قنوات گناباد رو به خشکی است که برای احیا آنها اختصاص اعتبار ضروری است.

بنایی ادامه داد:کیفیت بخشی به آب یکی از مطالبات مردم منطقه حوزه انتخابی است، رئیس مجلس با سفر به منطقه به عینه آب نامطلوب شرب را چشیدند که امیدواریم ایم معضل به سرعت برطرف شود.

او اظهار داشت: موضوع ریل و راه آهن به دلیل کمتر توسعه یافتگی این حوزه در شرق کشور باید شتاب بیشتری پیدا کند، اجرای راه آهن چهابار- مشهد، بزرگترین و طولانی ترین پروژه ریلی کشور که عملیاتی اجرایی آن آغاز شده است اما دولت باید از منابع مختلف اعتبارات آن را تامین کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه پیشنهادی برای تسهیلات ارزان قیمت به کشاورزان و دامداران استان به هیات دولت ارائه داده ایم و در دبیر خانه هیات دولت ثبت شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید