Iranian Agriculture News Agency

معاون طرح و برنامه وزیر خبر داد:

داخلی‌سازی10 میلیارد دلار از تولیدات داخلی در دستور کار وزارت صنعت

ایانا- اقتصاد: برنامه ما بر این خواهد بود که 10 میلیارد دلار از تولیدات کشور را داخلی‌سازی کنیم چراکه تحریم‌ها برای ما پایان دنیا نیست و شاید بتوان آن را بعنوان فرصتی دانست که موجب پیشرفت هرچه بیشتر برخی از کسب و کارها شود.

داخلی‌سازی10 میلیارد دلار از تولیدات داخلی در دستور کار وزارت صنعت

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت از برنامه‌ریزی برای داخلی‌سازی 10 میلیارد دلاری تولیدات داخلی کشور خبر داد.

به گزارش ایانا به نقل از شاتا رضا رحمانی در دیدار با انجمن‌های تخصصی صنفی کارفرمایی و صنعت آلومینیوم و صنایع وابسته افزود: برنامه ما بر این خواهد بود که 10 میلیارد دلار از تولیدات کشور را داخلی‌سازی کنیم چراکه تحریم‌ها برای ما پایان دنیا نیست و شاید بتوان آن را بعنوان فرصتی دانست که موجب پیشرفت هرچه بیشتر برخی از کسب و کارها شود.

او با بیان اینکه در برهه کنونی مهمترین اصل در بهبود وضعیت اقتصادی کشور همدلی و هم‌گام شدن تمام اجزاء تولید و سیاست‌گذاری است اظهار داشت: باید از همه پتانسیل‌ها در مسیر کم اثر کردن تحریم‌ها استفاده کرد و با همدلی بیشتر به فکر ایده‌پردازی و ارائه طرح هایی بود که تهدید را به فرصت تبدیل کند.

رحمانی همچنین حضور تشکل‌ها در تصمیم‌گیری‌ها را نه یک انتخاب بلکه یک ضرورت دانست و خاطرنشان کرد: انجمن‌ها اتاق فکر وزارت صنعت در حوزه‌های مختلف هستند و مشارکت حداکثری انجمن‌ها در تصمیم‌گیری‌ها، مصداق بارز سیاست‌های اقتصادی مقاومتی است.

در این نشست اعضاء انجمن تخصصی صنفی کارفرمائی ضمن بیان دیدگاه‌های خود راهکارهایی را برای بهبود وضعیت صنعت آلومینیوم و صنایع وابسته کشور ارائه دادند و در پایان این دیدار پیشنهادها و راهکارهای این تشکل‌ها برای بررسی بیشتر به کمیته‌ها و بخش‌های ذیربط ارسال شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید