Iranian Agriculture News Agency

عضو اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با ایانا:

تحریم‌ها مانع اصلی حضور تجار در نمایشگاه‌های خارجی

ایانا-کشاورزی: عدم حضور در این نمایشگاه‌ها نقش زیادی را در زندگی ما بازی نمی‌کند چرا که کالاهای ما در خارج از کشور مخاطبان خاص خود را دارد اما مسلما شرکت در نمایشگاه‌‌های بین‌المللی به نفع ایران و مملکت است هرچند شرکت نکردن در این نمایشگاه‌ها لطمه‌ای به تجارت ما نمی‌زند.

تحریم‌ها مانع اصلی حضور تجار در نمایشگاه‌های خارجی

عضو اتاق بازرگانی ایران،‌ اعمال تحریم‌ها را از جمله مشکلات دیپلماتیک تجار و بازرگانان ایرانی برای حضور در نمایشگاه‌های خارج از کشور می‌داند و می‌گوید: وقتی ارتباط ما با کشورهای دیگر قطع می‌شود و دوستان خود را در کشورهای دیگر از دست می‌دهیم، تجار و بازرگانان ما نیز به چنین مشکلاتی روبرو می‌شوند.

صادق سمیعی، درباره برخی اخبار مبنی بر تحریم برخی تولیدکنندگان از جمله انجمن پسته ایران برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی – تخصصی مواد غذایی سیال پاریس که در مهرماه امسال قرار است برگزار شود، به خبرنگار ایانا می‌گوید: آنچه که پیش از این، در دایره دیپلماتیک تهران شنیده‌ام، پسته ایران که قرار بوده به اروپا برود، بعد از تجربه پزشکی مشخص شده است که  آغشته به سم آفلوتاکسین بوده است و احتمال دارد دلیل این ممنوعیت این موضوع باشد.

او درباره اینکه برخی پیگیری‌ها نشان می‌دهد که آمریکایی بودن مجری و برگزار کننده نمایشگاه علت اصلی این تحریم بوده است، می‌گوید: امکان دارد این موضوع هم درست باشد اما براساس گفته‌های دیپلمات‌های اروپایی پسته ایرانی آفلوتاکسین داشته است اما اگر دراین مورد آمریکا دستی بر آتش داشته باشد ایران نمی‌تواند در این نمایشگاه شرکت‌ کند. این درحالی است که از امروز تا هشت روز دیگر با توجه به اقدامات ایالات متحده، وضع داد و ستد و تجارت ایران مشکل‌تر می‌شود دراین صورت دیگر نمی‌توان در چنین نمایشگاه‌هایی شرکت کرد.

سمیعی با بیان ‌اینکه عملا تجارت ایران تا هشت روز دیگر قفل می‌شود، اضافه می‌کند: عدم حضور در این نمایشگاه‌ها نقش زیادی را در زندگی ما بازی نمی‌کند چرا که کالاهای ما در خارج از کشور مخاطبان خاص خود را  دارد اما مسلما شرکت در نمایشگاه‌‌های بین‌المللی به نفع ایران و مملکت است هرچند شرکت نکردن در  این نمایشگاه‌ها لطمه‌ای به تجارت ما نمی‌زند.

او در باره دلایل این موضوع می‌گوید: از آنجا که فروش نفت، پسته و فرش از نمایشگاه‌ها به فروش نمی‌رسد، حتی اگر تجار و بازرگانان ما را هم به نمایشگاه‌های خارج از کشور  راه ندهند و ثبت نامشان نکنند، فاجعه‌ای پیش نمی‌آید.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید