Iranian Agriculture News Agency

واکنش با تاخیر همایون شجریان به انتقادها

فراموشی گرانی دلار با شنیدن آواز خواننده سرشناس!

همایون شجریان که اخیرا به دلیل عدم برگزاری کنسرت نمایش «سی» و به تعویق انداختن آن به دلایلی که برشمرده بود، مورد انتقاد واقع شد، در پست جدید در فضای مجازی تلویحا به این انتقادها پاسخ داد.

فراموشی گرانی دلار با شنیدن آواز خواننده سرشناس!

 

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر ایانا،  همایون شجریان  چندی پیش طی متنی که از سوی روابط عمومی پروژه به رسانه ها ارسال شد، ضمن انتقاد از افزایش ۳۰۰ درصدی اجاره بهای محوطه‌ چمن کاخ سعد آباد، اعلام کرد در نهایت تمامی عوامل «سی» با مشورت و تصمیم جمعی، این برنامه را تا «زمانی بهتر و در روزگاری مهربان‌تر، با دلی خوش‌تر و اذهانی سبک بال‌تر در روزگاری که مردمِ شریف این مرز و بوم غم‌ها و نگرانی‌های معیشتی کمتری نسبت به حال و آینده خود داشته باشند و زمین و زمان محکم‌تری زیر پایشان باشد» به مرحله‌ اجرا درخواهد آورد. استدلالی که بشدت مورد انتقاد واقع شد و کاربران فضای مجازی از او خواستند تا به جای این تعویق، اگر واقعا دلش با مردم است، این کنسرت را در جایی با امکان دسترسی همه علاقه مندان برگزار کند تا به قول خودش دل آنان شاد  شود.

پیشنهادی که با سکوت عوامل این پروژه مواجه شد. با این حال امروز همایون شجریان در پستی که در اینستاگرام خود منتشر کرد، به نوعی هر چند با تاخیر،اما به استقبال پیشنهاد مذکور رفت.

او در صفحه شخصی خود نوشت:«در این ایام که چون سیاوش در گذر از آتش هستیم، نمی‌دانم چه کنیم تا حالمان کمی به شود، چنانچه مشکل مجوز نباشد در خدمتم بدون هیچ انتفاعی کنسرت خیابانی  اجرا کنم».

حال باید دید این صحبت امکان اجرا نیز خواهد داشت یا خیر. صحبتی که بی شک با افزایش قیمت افسارگسیخته دلار و گرانیهای اخیر در کشور بی ارتباط نیست.

کنسرت نمایش «سی»، از اواسط تابستان سال گذشته به مدت یک ماه هر شب پذیرای چهار هزار نفر بود.اثری با داستان هایی از شاهنامه که روایتگر عشق، آزادی و میهن بود و قصه زال و رودابه، رستم و اسفندیار و رستم و سهراب را روایت می کرد. ‌

سی با آهنگسازی سهراب پورناظری و خوانندگی همایون شجریان، کارگردانی اصغر دشتی، نویسندگی نغمه ثمینی، مشاوره حمید نعمت‌الله و ایفای نقش صابر ابر، سحر دولتشاهی، بهرام رادان، مهدی پاکدل، دلنیا آرام، بانیپال شومون و حسین صوفیان روی صحنه رفت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید