Iranian Agriculture News Agency

جشنواره موسیقی ترکمنی «آوای ارادت» در گلستان

جشنواره موسیقی ترکمنی «آوای ارادت» در گلستان

جشنواره موسیقی ترکمنی «آوای ارادت» در گلستان برگزار می‌شود.

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، عادله کشمیری اظهار کرد: جشنواره موسیقی ترکمنی (آوای ارادت) در گلستان برگزار می‌شود که با توجه به ظرفیت‌های موسیقی فولکلور در استان، این جشنواره با همکاری بنیاد بین‌المللی فامام رضا(ع) و فرهنگ و ارشاد گلستان در مرداد ماه سال برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره با محوریت ارادت مردم قوم ترکمن به اهل بیت(ع) و به ویژه امام رضا(ع) است و در سه شهر استان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به بخش‌های مختلف این جشنواره گفت: اجرای موسیقی برپایه اشعارترکمنی درباره اهل بیت(ع)، اجرای برنامه شعرخوانی و ارائه پژوهش بر مبنای ارادت ترکمن ها به خاندان عصمت و طهارت از جمله بخش‌های این رخداد فرهنگی، هنری و ارزشی به شمار می‌آید.

کشمیری افزود: جشنواره موسیقی ترکمنی آوای ارادت در سه شهرستان ترکمن نشین استان گلستان برگزار می شود و امیدواریم نشاط حاصل از این برنامه‌ها بتواند شادی عمومی را در جامعه ایجاد کند و گامی موثر در تداوم و افزایش وحدت اقوام در استان بردارد. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان شهرستان مراوه تپه را به عنوان میزبان در روز دوم جشنواره اعلام کرد و ادامه داد: آخرین روز جشنواره در تاریخ پنج مرداد ماه به میزبانی شهرستان گنبدکاووس خواهد بود.

به گفته مدیر کل فرهنگ و ارشاد گلستان نخستین روز این جشنواره سوم مرداد ماه در شهرستان گمیشان برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید