Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل ارزیابی عملکرد وزارت آموزش و پرورش:

برای جذب مشارکت مالی در مدارس با خانواده‌ها گفت‌وگو کنید

مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان های کشور گفت: عملکرد سال ۹۷ دستگاه‌های آموزشی مطابق با رشد و توسعه‌علمی در برنامه‌ی ششم توسعه سنجیده می‌شود.

برای جذب مشارکت مالی در مدارس با خانواده‌ها گفت‌وگو کنید
به گزارش خبرگزاری ایانا به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کمرئی  با اعلام این خبر افزود: بر اساس برنامه ششم مقررشده آموزش و پرورش بر روی سندتحول بنیادین و راهبردهای کلیدی برنامه ریزی مبتنی بر سند متمرکز شود .
به گفته او، پایش عملکرد دستگاه و میزان ابتناء عملکرد بر سند تحول در سال آتی، بر اساس شاخص های ابلاغی، توسط اداره کل ارزیابی عملکرد صورت خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: در همه مدل های ارزیابی عملکرد ،فرایند فعالیت ها، با توالی چند رخداد توام است، ابتدا شاخص ها مبتنی بر سند تحول تدوین می شود، در قدم بعدی فرایند وزن دهی به شاخص ها واهمیت آن معین می شود، در گام سوم با استانداردگذاری وتعیین وضع مطلوب وارد مرحله سنجش و مقایسه صورت می گیرد و در نهایت گام نهایی استخراج وتحلیل نتایج انجام می شود. همه این فرایندها برای ارزیابی و ارزشیابی عملکرد سال 97 بکار گرفته خواهد شد.

 مدیر کل ارزیابی عملکرد وزارت آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنانش به تشریح مهمترین بخش از فرایندثبت نام دانش اموزان اشاره کرد و‌گفت: از تحلیلی که  از آسیب های سه سال ثبت نام انجام گرفته است ، ملاحظه می شود در شش محور در فرایند ثبت نام موضوعات مالی عامل تنش بوده است که مهمترین آن اخذ سهم است.

کمرئی گفت: باتوجه به شرایط اقتصادی  جامعه و آسیب شناسی انجام شده باید دریافت وجه در هنگام ثبت نام ممنوع شود تا از فراهم شدن زمینه تخلف و کاهش اعتماد به آموزش و پرورش ، نارصایتی مردم،آسیب دیدن پایگاه اجتماعی معلمان و آسیب دیدن روانی رابطه خانه ومدرسه جلوگیری شود و به این ترتیب مشارکت در مسیر صحیح خود پیش برود واز تنزل دادن مفهوم مشارکت تا سطح مشارکت مادی پرهیز شود.

وی در ادامه به کیفیت محدویت های موجود در فرایند ثبت نام سال 97 اشاره کرد و گفت : این محدویت ها مشابه سال گذشته است اما دستورالعملی جدید با تغییراتی موثر در کیفیت نظارت و رویکردی جدید درحوزه برخورد بانقص کنندگان مقررات در آینده ای نزدیک ابلاع خواهد شد.

کمرئی ادامه داد: سامانه حساب یکپارچه مدارس نشان می دهد در بخش مهمی از مدارس بودجه و منابع به قدر کفایت برای شروع سال تحصیلی وجود دارد .لذا باید بعد از فصل ثبت نام و در ضمن سال تحصیلی با گفتگو، واقناع خانواده ها مشارکت  مالی انها را طلب کنیم وخوشبختانه آگاهی و و ادراک بالای خانواده ها تا کنون مدیران نظام آموزشی  و مدارس را در بهره مندی از منابع لازم برای اداره کیفی مدارس، تنها نگذاشته است. از این جهت امیدواریم امسال نیز کمترین تنش و پایین ترین سطح تخلف و کم ترین حد نقص مقررات ، از طرف مدیران مدارس را شاهد باشیم.

کمرئی در خاتمه اعتماد مردم به نظام آموزشی را بزرگترین سرمایه دستگاه تعلیم وتربیت و با ارزش ترین منبع مشارکت همه جانبه خانواده ها دانست و گفت: هوشمندی معلمان و مدیران برای افزودن به این سرمایه اجتماعی مهمترین عامل تقویت پایگاه اجتماعی و افزایش قدر و منزلت فرهنگیان است و نباید بگذاریم عملکرد معدودی از مدیران مدارس در فصل ثبت نام -که به قصد ارائه خدمات بیشتر به خود دانش آموزان صورت می گیرد- آسیبی به این رابطه وارد سازد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید