Iranian Agriculture News Agency

گفت‌وگوی مجریان و عوامل برنامه با مخاطبان

درخواست بینندگان «سیمای خانواده» از هرمز شجاعی مهر

درخواست بینندگان «سیمای خانواده» از هرمز شجاعی مهر

مخاطبان برنامه «سیمای خانواده» با عوامل این برنامه مستقیم گفت و گو کردند.

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی صدا و سیما، صدها تن از مخاطبان برنامه نیمروزی «سیمای خانواده» ظهر دوشنبه یازدهم تیر از ساعت 13:30 تا 14:30 از طریق تماس با تلفن 162 به صورت مستقیم با هرمز شجاعی‌مهر، زهرا شوقی، احسان نیلی و علیرضا نبی، مجریان، تهیه‌کننده و مشاور این برنامه گفت‌وگو کردند و سؤالات، پیشنهادها و انتقادهای خود را مستقیم با عوامل برنامه 21 ساله «سیمای خانواده» در میان گذاشتند.

تنها در مدت یک ساعت حضور عوامل برنامه «سیمای خانواده» حجم تماس‌های مردمی با شماره 162 به حدی رسید که تمام خطوط مربوط به این واحد مشغول شد و عوامل شرکت کننده در این گفت و گو، فرصت استراحت نداشند.

بیش‌ترین تماس‌های مخاطبان به مشاور برنامه برای در میان گذاشتن مشکلات شخصی و همچنین گفت‌وگو با هرمز شجاعی‌مهر، مجری تلویزیون اختصاص داشت.

برنامه‌سازی بر اساس نیازهای مخاطبان

هرمز شجاعی مهر، مجری با سابقه برنامه «سیمای خانواده» با بیان اینکه بر اساس تأکید تهیه‌کننده برنامه دلمان می‌خواست که هر چه زودتر در واحد امور مخاطبان 162 حضور پیدا کنیم و از نزدیک در جریان درخواست‌های مردم قرار بگیریم و برنامه‌سازی بر اساس نیازهای مخاطبان صورت گیرد گفت: عمده درخواست‌های مخاطبان از عوامل برنامه «سیمای خانواده» این بود که درباره موضوعاتی صحبت کنیم که مورد علاقه آن‌هاست. ما نیز تلاش خواهیم کرد با دسته بندی این خواسته ها و مشاوره با کارشناسان ، در برنامه های آتی به این موضوعات رسیدگی کنیم و به آن ها بپردازیم.

 تماس‌های بسیاری از مخاطبان با مشاور برنامه

زهرا شوقی، دیگر مجری برنامه «سیمای خانواده» نیز با بیان اینکه  درصد زیادی از مخاطبان علاقه مند به گفت و گو با مشاور برنامه بودند گفت: این موضوع نشان می‌دهد که رسانه ملی و برنامه «سیمای خانواده» توانسته ارتباط خوبی با مردم برقرار کند تا مخاطبان بتوانند راحت‌تر، مسائل و مشکلات شخصی زندگی‌شان را با مشاور برنامه در میان بگذارند.

او افزود: فرهنگ آپارتمان نشینی، احترام به پدر و مادر، حریم خصوصی، حفظ این حریم و جلوگیری از مداخلات دیگران و همچنین ساده‌تر و خانوادگی‌تر بود آشپزی‌ها با توجه به شرایط اقتصادی مردم، از دیگر درخواست‌های مخاطبان از عوامل برنامه «سیمای خانواده» بود.

شکسته شدن مرزهای ارتباط با مخاطبان در 162

احسان نیلی، تهیه کننده برنامه «سیمای خانواده» نیز با بیان اینکه در جریان گفت‌وگوی مستقیم عوامل برنامه با مخاطبان، مرزها شکسته می‌شود و بدون واسطه می‌توان در جریان نیازهای آن‌ها قرار گرفت گفت: ما از ابتدا سعی کردیم به صورت واقع بینانه پاسخگوی نیاز مخاطبان باشیم. حضور مشاورانی مانند علیرضا نبی در این برنامه، از این جنس است و سعی کردیم از حرف‌های کلیشه‌ای جلوگیری کنیم تا مردم به برنامه اعتماد پیدا کنند و سعی می‌‌کنیم امید و انرژی مضاعفی در برنامه به مخاطب بدهیم.

تهیه کننده برنامه «سیمای خانواده» خاطرنشان کرد: ساختار برنامه‌های خانواده محور بر سه یا چهار بخش اصلی استوار است و وقتی که سعی کردیم تغییرات جدی در بخش آشپزی ایجاد کنیم با واکنش شدید مخاطبان روبه‌رو ‌شدیم. بخش هنری برنامه را به روز کردیم و هنرهای روز را به مخاطبان معرفی ‌می‌کنیم و رضایت نسبی نسبت به این بخش ایجاد شده است.

او افزود: در مورد آشپزی، نگاه ما این است که در برنامه با توجه به شرایط فعلی، تجمل و اشرافی‌گری را تبلیغ نکنیم و سعی کردیم مواد غذایی انتخاب شده، در عین سادگی متناسب با شرایط اقتصادی مردم باشد.

نیلی با بیان اینکه مخاطبان شهرستانی ما بیش‌تر از مخاطبان تهرانی هستند و از این جهت که در دورافتاده‌ترین نقاط کشور مخاطب ثابت داریم خوشحال هستیم تصریح کرد: با توجه به تمرکز برنامه در تهران، در بخش‌های تولیدی سعی کردیم از این کلان‌شهر فاصل بگیریم و سایر بخش‌های برنامه در بیرون از تهران تصویربرداری می‌شود و سعی کردیم که مام مردم ایران در این برنامه حضور داشته باشند.

وظایف خطیر و حساس رسانه در بخش خانواده

علیرضا نبی، مشاور برنامه نیز گفت: عمده‌ترین درخواست مخاطبان، مشاوره خانوادگی بود و این موضوع نشان دهنده وظایف خطیر و حساس رسانه در همه عرصه‌ها به ویژه خانواده است و اصحاب رسانه به عنوان سرداران خط مقدم فرهنگ، امروز مسئولیت مهمی بر عهده دارند و این نشان می‌دهد که ما باید بیش‌تر احساس مسئولیت و کار کنیم.

مشاور برنامه با بیان اینکه با توجه به بروز مشکلات خانوادگی در میان مردم باید برای حل این موضوع، اتاق فکر تشکیل شود خاطرنشان کرد: صد درصد تماس‌ها از سوی خانم‌ها برقرار می‌شد و این موضوع نشان می‌داد که زنان به عنوان استوانه‌های عاطفی خانواده، در کنار آقایان که تحت فشارهای اقتصادی قرار دارند، فشارهای روحی و روانی مضاعفی را تحمل می‌کنند.


 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید