Iranian Agriculture News Agency

روحانی در آغاز سفر اروپایی:

درباره بسته ارسالی اروپا مذاکره می‌کنیم

قرار است راجع به بسته ای که اتحادیه اروپا ارائه می‌کند، صحبت کنیم.

درباره بسته ارسالی اروپا مذاکره می‌کنیم

به گزارش ایانا از خبرگزاری‌ها حجت اسلام حسن روحانی رئیس جمهوری ظهر امروز(دوشنبه) پیش از عزیمت به کشور سوئیس و اتریش در پاویون فرودگاه مهر آباد در جمع خبرنگاران به بیان مهم ترین محورها و برنامه‌های سفر خود پرداخت.

رئیس جمهوری گفت: در جریان این سفر در زمینه برجام و توافقات با  اتحادیه اروپا مذاکره خواهیم کرد.

وی افزود: توافق هسته ای میان ایران و 5+1 عمدتا به میزبانی دو کشور سوئیس واتریش صورت گرفت و محل مذاکرات یا در سوییس بود یا در اتریش بر همین اساس هر دو کشور تلاش‌های فراوانی انجام داده اند تا فضای مناسب برای مذاکرات انجام شود.امروز که آمریکایی‌ها بر خلاف مقرارت بین المللی از برجام خارج شده‌اند، ارتباط و مذاکره با اروپا جایگاه خود را دارد به دلیل اینکه هر پنج کشور و کل اتحادیه اروپا تلاش می‌کنند، برجام بدون آمریکا باقی بماند. همه احساس می‌کنند که بقای برجام به نفع منطقه وجهان است و همه یک صدا آمریکا را محکوم می‌کنند چرکه از قطعنامه 2231که کشورها را ملزم به همکاری می کند، خارج شده‌اند.

وی تصریح کرد:‌بنابر این سفر پیش روی فرصتی است که در زمینه آینده برجام و نیز توافقات با ا تحادیه اروپا مذاکره کنیم. همچنین با توجه به اینکه از دیروز ریاست اتحادیه اروپا بر عهده اتریش قرار گرفته به عنوان رئیس اتحادیه اروپا در این مقطع با آنها صحبت خواهیم کرد.همچنین قرار است راجع به  بسته ای که اتحادیه اروپا ارائه می‌کند، صحبت کنیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید