Iranian Agriculture News Agency

معاون امور دهیاری‌های کشور درپاسخ به ایانا:

پرداخت یارانه‌هاباعث مهاجرت ازروستاها به شهر شد

سازمان امور دهیاری‌ها و سازمان‌ شهرداری کشور به مناسبت روز دهیاری نشست خبری برای ارئه خدمات صورت گرفته، برگزار کرد و در آن معاون امور دهیاری‌ها از افزایش مهاجرت از روستا به شهر پس از پرداخت یارانه‌ها خبر داد.

پرداخت یارانه‌هاباعث مهاجرت ازروستاها به شهر شد

سعیدرضا جندقیان، معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور،  در پاسخ به خبرنگار اجتماعی  خبرگزاری ایانا درباره روستا‌های خالی از سکنه گفت: «ما در بحث توسعه همواره متوجه تامین منابع هستیم اما کم‌تر به جنبه نظری آن فکر می‌کنیم و به همین دلیل نیز می‌خواهیم همه مشکلات را با اعطای وام و کمک‌های بلاعوض حل کنیم. مهاجرت از روستا‌ها مسئله‌ای ساختاری است و نیازمند ایجاد بنیان‌های اقتصادی در روستا است. تجربیات سالیان گذشته نیز نشان داده است که صرف ارائه خدماتی مانند برق و گاز و اینترنت جذابیت لازم برای توسعه روستایی و جلوگیری از مهاجرت به شهر‌ها را ندارد بلکه باید به کارآفرینی و درآمد پایدار توجه کرد.»

جندقیان درباره میزان دقیق روستاهایی که بر اثر خشکسالی متروک شده‌اند، گفت: «دلایل مختلفی روستاییان را به مهاجرت وامی‌دارد اما آمار دقیقی از مهاجرت به علت خشکسالی نداریم. همانطور که آمار دقیقی از مهاجرت به دلیل پرداخت یارانه‌ها نداریم اما می‌دانیم چنین اتفاقی رخ داده است و پرداخت یارانه‌ها عرصه روستایی را خالی کرد.»

اگرچه مشاور رئیس ستاد سرمایه‌گذاری مناطق محروم ریاست جمهوری  پیش‌تر اعلام کرده بود که 30 هزار روستا خالی از سکنه هستند، جندقیان این آمار را تکذیب کرد و گفت: «این آمار کاملا اشتباه است و شاید یک سوم آن درست باشد.»

براساس اعلام معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور هم‌اکنون 10 هزار روستا خالی از سکنه هستند.   

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید