Iranian Agriculture News Agency

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد:

ایران رتبه‌یازدهم تحصیل دانشجویان در آمریکا

آمریکا میزبان بیش از ۴میلیون دانشجوی خارجی است

وزیر آموزش‌وپرورش در پیامی به مراسم تجلیل از مدال‌آوران المپیادهای علمی با اشاره به رتبه یازدهم ایران در تحصیل دانشجویان خارجی در آمریکا بر ضرورت ایجاد بستر لازم برای فعالیت‌های پژوهشی، اشتغال، جذب و نگهداشت مدال‌آوران المپیادهای علمی تأکید کرد.

ایران رتبه‌یازدهم تحصیل دانشجویان در آمریکا
به گزارش ایانا به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزات آموزش و پرورش، 
مراسم تجلیل از مدال‌آوران المپیاد‌های علمی کشور در پیام خود آورده است: افتخارآفرینی حدود 700 نفر از دانش‌آموزان و کسب مدال‌های رنگارنگ (طلا، نقره و برنز) طی 30 سال گذشته در المپیادهای علمی نشان می‌دهد جوانان ما از استعدادهای درخشان و سرشاری برخوردارند و ما به آنان افتخار می‌کنیم.

به گفته وزیر آموزش و پرورش، باشگاه دانش‌پژوهان جوان، محل مناسبی برای شناسایی، جذب، هدایت و حمایت از باشگاه دانش‌پژوهان و جوانان مستعد کشور است که باید تقویت شود. این باشگاه باید بتواند با تشکیل انواع کارگاه‌ها، کتابخانه تخصصی و مجازی، اردوها و ایجاد آزمایشگاه‌های فعال و مجهز، بستر رشد و اعتلای این استعدادها را فراهم کند. چرا که ایجاد بسترهای لازم برای فعالیت‌های پژوهشی، اشتغال مناسب، جذب و نگهداشت افتخارآفرینان المپیادهای علمی، از وظایف این وزارت است.

مطابق اشاره وزیر آموزش وپرورش، در گزارش مؤسسه آما اداره مهاجرت آمریکا در سال 2015، آمده است: «آمریکا میزبان بیش از 4/1 میلیون دانشجو خارجی بوده است که تاکنون کشور چین بیشترین تعداد دانشجویان خارجی با 31% ، کشور هند  با 14% ، کره جنوبی با 7%، عربستان سعودی با 6% و کانادا با 3% به ترتیب رده‌های بعدی بوده است گه ایران با 2% دانشجو در رتبه یازدهم قرارگرفته است».

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید