Iranian Agriculture News Agency

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی کردستان خبر داد:

تأخیر پرداخت خسارت کشاورزان، علت بیمه نکردن محصولات کشاورزی

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی کردستان گفت: تاخیر در پرداخت خسارت، عامل عدم استقبال کشاورزان کردستانی از بیمه کردن محصولات کشاورزی بوده است.

تأخیر پرداخت خسارت کشاورزان، علت بیمه نکردن محصولات کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا از سنندج، سلیمان حریری در جلسه کارگروه خشکسالی، سرمازدگی و مخاطرات بخش کشاورزی اظهار کرد: در سال زراعی ۹۵_۹۶،  از مجموع خسارت ۳۳ نیم میلیارد تومان خسارت وارد آمده به بخش کشاورزی۲ونیم میلیارد تومان از حوزه باغبانی باقی‌مانده است.

حریری افزود: در سال زراعی ۹۶_۹۷ به دلیل تاخیر در تامین اعتبارات استقبال از بیمه  کاهش یافت به طوری که از سطح ۴۱ هزار هکتار باغ در استان ۳۵۰۰ هکتار تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی کردستان گفت: در بخش زراعت به علت برودت سرما، تگرک خساراتی به مزارع وارد کرد از۹۵۰ هزار هکتار سطح کلزای آبی تحت پوشش بیمه  ۲ تا ۳۰ درصد دچار خسارت شده است.

او تاکید کرد: در حوزه باغبانی محصولات گردو، انگور ۹۰ درصد دچار خسارت شده‌اند ۱۲ تا ۱۳ میلیارد تومان خسارت به باغات تحت پوشش بیمه مورد تایید کارشناسان بیمه کشاورزی قرار گرفته است.

حریری با بیان اینکه انتظار می‌رود طرح بیمه اجباری دام در استان اجرایی شود، افزود: سال گذشته  ۳۵ هزار راس دام در استان بیمه شده بود که با افزایش دو برابری امسال به بیش از ۷۵ هزار راس رسیده است.

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی کردستان خاطر نشان کرد: طرح بیمه پایه نیز برای محصولات گردو، توت فرنگی و انگور دیم کمک به سزایی برای جبران خسارات به این محصولات می‌شود.

به گفته حریری،، از  ۴۱ هزار هکتار باغ در استان تنها سه هزار و ۵۰۰ هکتار زیر پوشش بیمه است که این میزان هم ۱۲ تا ۱۳ میلیارد تومان خسارت دیده‌اند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید