Iranian Agriculture News Agency

استاندار خوزستان تاکید کرد:

بخشی‌نگری، عامل اصلی بحران آب شرب در خوزستان

استاندار خوزستان، بخشی‌نگری و جزیره‌ای عمل کردن در گذشته را عامل اصلی وضعیت بحرانی آب شرب در استان اعلام کرد.

بخشی‌نگری،  عامل اصلی بحران آب شرب در خوزستان

به گزارش ایانا، غلامرضا شریعتی در نشست با عوامل اجرایی طرح‌های شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: وضعیت آّب شرب و فاضلاب در استان خوزستان مناسب نیست. مشکلات آب شرب در استان‌های دیگر، بیشتر کمی است اما استان خوزستان با مشکلات کمی و کیفی آب مواجه است.

به گفته شریعتی، اکنون در آبادان و خرمشهر آبی که مردم استفاده می‌کنند، قابل تحمل نیست و باید در این زمینه اقدامات اساسی انجام دهیم.

او با بیان اینکه در طول این سال‌ها نسبت به بحث آب شرب و فاضلاب خوزستان غفلت کرده‌ایم و می‌طلبد که توجه جدی تری به این بخش کنیم، اظهار کرد: دفع بهداشتی فاضلاب با توجه به شرایط استان، هزینه‌های زیادی دارد و مقداری نیز نسبت به این موضوع غفلت شده است. ما باید متوسط دفع بهداشتی فاضلاب در خوزستان را به متوسط کشوری برسانیم.

شریعتی با تاکید بر اینکه استان و کشور برای حل مشکلات آب و فاضلاب دست در دست همدیگر داده‌اند، ادامه داد:  5 تصفیه خانه فاضلاب در خوزستان در حال انجام است و 5 تصفیه خانه دیگر نیز در روند مناقصه و فاینانس قرار دارند. انتظار داریم که این روندها به سرعت طی شود تا شاهد اجرایی شدن این تصفیه خانه‌ها در استان باشیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید