Iranian Agriculture News Agency

مرکز آمار ایران:

استان یزد کم باران‌ترین استان‌ کشور

ایانا- اقتصاد: استان یزد با میانگین سالانه ٥٩,١ میلیمتر بارش، کمترین ارتفاع بارندگی را در سال ١٣٩٥ در میان استان‌های کشور داشته است و میانگین ٥ ساله گذشته بارندگی این استان ٨٠.٢٢ میلیمتر بوده است.

استان یزد کم باران‌ترین استان‌ کشور

استان گیلان بیشترین میانگین سالانه بارندگی با ١٠١١,٦ میلیمتردر سال ١٣٩٥ و میانگین پنجساله (١٣٩١-١٣٩٥) با ٩٨٣ میلی متر را در استان‌های کشور داشته است

به گزارش مرکز آمار ایران، براساس سالنامه آماری سال ١٣٩٥، استان یزد با میانگین سالانه ٥٩,١ میلیمتر بارش، کمترین ارتفاع بارندگی را در سال ١٣٩٥ در میان استان‌های کشور داشته است و میانگین ٥ ساله گذشته بارندگی این استان ٨٠.٢٢ میلیمتر بوده است. استان‌های سیستان‌وبلوچستان، خراسان‌جنوبی، سمنان، قم و کرمان  به ترتیب با ٩٣، ١٠٠، ١٢٥، ١٣٠ و ١٣٦، کمترین میانگین بارندگی پنجساله (١٣٩١-١٣٩٥) را به خود اختصاص داده‌اند.

استــان گیلان بیشترین میانگین ســالانه بارندگی با ١٠١١,٦ میلیمتر در ســال ١٣٩٥ و میانگیــن پنجســاله (١٣٩١ـ ١٣٩٥) با ٩٨٣ میلیمتر، را در استان‌های کشور داشته است. استان‌های مازندران، چهارمحال‌وبختیاری و گلستان به تــرتیب با ٧١٠ ، ٥٤٧ ، ٥٠٢ در رده‌های بعــدی استان‌های با بیشترین میــانگین بارنــدگی در ســال‌های ١٣٩١ـ ١٣٩٥، قرار دارند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید